امام جمعه موقت مشهدمقدس گفت: هرچه می‌توانید یاد شهدا را زنده نگاه دارید و خاطرات شهدا را زنده نگاه دارید و تمثال اینها را در همه جا ببینید و نصب کنید تا چشم شما از چشم شهید دور نشوید.

مردم تمثال شهیدان را در همه جا ‌نصب کنند

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: نخستین مانع برای استجابت دعا این است که حق خداوند متعال ادا نشود؛ حق خداوند اخلاص نسبت به پروردگار و بندگی خدا و تلاش برای تحقق حکم خدا در جامعه است.

امام جمعه موقت مشهدمقدس بیان کرد: خداوند ما را به دشمنی با شیطان امر کرده است اما برخی انسان‌ها با زبان شیطان را لعن کرده اما در عمل از وی اطاعت می‌کنند. گاه شیطان در تمامی سلول‌ها جریان دارد؛ برخی زندگی‌ها نیز این گونه است و جایی را پیدا نمی‌کنید که شیطان حضور نداشته باشد.

فرزانه تصریح کرد: اخلاص این است که انسان حکم خدا را بگیرد و برای خود خدا انجام دهد؛ یعنی نماز صبح را آن طور که دستور داریم بخوانیم و برای خدا بخوانیم و این به معنای اخلاص است.

وی با اشاره به اینکه امروز واژه‌ای در دنیا مطرح است و آن هم کانون مقاومت است تاکید کرد: در دنیا چند جا داریم که در برابر ظلم و استکبار و سلطه‌طلبی مقاومت دارند و تسلیم نمی‌شوند که شامل حزب الله لبنان، انصارالله یمن و حماس فلسطین و بشار اسد است؛ اینها در مقابل آمریکا و صهیونیسم و ارتجاع عرب مقاومت می‌کنند و تسلیم نمی‌شوند.

امام جمعه موقت مشهدمقدس تصریح کرد: سه چیز سبب شده که ما در دنیا کانون‌هایی برای مقاومت داشته باشیم؛ بخشی از علمای شیعه مثل شیخ راغب در لبنان و علامه سیدمحمد حسین فضل الله در لبنان و امام راحل و یا سیدحسن نصرالله و موسی صدر کسانی بودند که کانون‌های مقاومت را در شیعیان درست کردند.

فرزانه تصریح کرد: شخص امام راحل و انقلاب اسلامی ایران نیز در این زمینه موثر بودند؛ این عوامل کانون‌هایی در برابر ظلم و ستم ایجاد کردند. اینها تاکنون سه مرحله را پشت سر گذاشته‌اند؛ مرحله نخست شکل‌گیری کانون بود که علنی فعالیت نمی‌کرد؛ مرحله دیگر بیعت این کانون‌های مقاومت با مقام معظم رهبری است و شاهد بودید که همه بیعت کردند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا از این مسئله احساس خطر کرد تصریح کرد: آنها به لبنان حمله کردند تا حزب الله را از بین ببرند و به غزه حمله کردند تا حماس را از میان بردارند و به انصارالله یمن توسط آل سعود حمله کردند و یک قدرت وحشی هار به نام داعش ایجاد کردند و به جان سوریه و عراق انداختند و با ایران هرچه توانستند تهدید و تبلیغ و فشار اقتصادی کردند تا ایران را فلج کنند.

امام جمعه موقت مشهد بیان کرد: در جنگ با لبنان تودهنی خوردند و شکست خوردند، به حماس حمله کردند و در سه مرحله حمله صورت گرفت و در هر سه مرحله فلسطین غالب شد؛ انصارالله نیز بر سر آل سعود می‌شنوید چه بلایی آورده است؛ خواب شب از اینها گرفته شده و آخرین کار نیز این بوده که به قلب عربستان زدند و بزرگ‌ترین شرکت نفتی را نابود کردند و روزانه ۵ میلیون بشکه نفت را گرفتند و وحشت در دل آل سعود ایجاد کردند.

فرزانه عنوان کرد: خواستند با تحریم حداکثری که ادامه دارد ایران را فلج کنند؛ ایران فلج شده است؟ خواستند مردم از نظام جدا شوند. جدا شدند؟ خواستند ذهنیت اسلامی را مشوش کنند؛ توانستند؟ در روز اربعین جوانان پاسخ خواهند داد. در مقابل کانون‌های مقاومت شکست خوردند که واضح است و تحلیل اندیشمندان آمریکا امروز چیز دیگری است و خبر از افول و سقوط آمریکا می‌دهند.

وی بیان کرد: یکی از جاهایی که باید فراموشش نکنیم هشت سال دفاع مقدس است؛ قطعه ۴۰ ساله پیروزی انقلاب، قسمت هشت ساله‌اش بسیار مهم است؛ عوامل ذلت و عزت را می‌توانید در این قطعه پیدا کنید؛ تاریخ از باارزش‌ترین چیزهایی است که ملت دارد زیرا در تاریخ قانون ذلت و عزت نهفته است.

امام جمعه موقت مشهدمقدس تاکید کرد: ریشه همه عزت‌ها در دفاع مقدس است که اگر نداشتیم نمی‌دانیم وضعیت ما چه بود. هرچه می‌توانید یاد شهدا را زنده نگاه دارید و خاطرات شهدا را زنده نگاه دارید و تمثال اینها را در همه جا ببینید و نصب کنید تا چشم شما از چشم شهید دور نشوید؛ ارتباط با خانواده شهدا را قطع نکنید؛ قبور شهدا را زیارتشان را ترک نکنید؛ عزت ما در این مسائل و فرازهاست و نمی‌توانیم این حادثه عظیم هشت سال دفاع مقدس را فراموش کنیم.

فرزانه بیان کرد: غفلت از هشت سال جنگ، غفلت از عوامل عزت است؛ بیعت با رهبری از سوی کانون‌های مقاومت چه آثاری دارد؟ مبارزه با ظلم بدون رهبری یک اثر دارد و در کنار یک رهبری الهی، اثر دیگر. لبیک گفتن ملت به رهبری الهی بسیار موثر است و درهای بسته را باز می‌کند و پیروزی‌های عظیم را شامل مردم ایران می‌کند.

امام جمعه موقت مشهدمقدس تاکید کرد: انصارالله و سوریه‌ای که دستش در دست رهبری الهی باشد یک قدرت دارد و در غیر این صورت یک قدرت دیگر؛ وقتی ملت‌ها ببینند دست این کانون‌های مقاومت در دست رهبری است به آنها کمک می‌کنند و نکته دیگر اینکه قدرت هر یک از این کانون‌های مقاومت به اندازه قدرت همه آنها می‌شود.

فرزانه گفت: فراهم شدن زمینه یک پیروزی جهانی برای انقلاب اسلامی و کانون‌های مقاومت از نوع پیروزی سال ۵۷ در صورت در دست گذاشته شدن کانون‌های مقاومت در دست یک رهبری است؛ ما به زودی شاهد یک پیروزی عظیم جهانی از ناحیه ایران و کانون‌های مقاومت در سراسر دنیا خواهیم بود.

وی بیان کرد: دشمن از ضربه زدن به دین و اسلام و نظام مقدس اسلامی ناامید شده ‌و مطمئن باشید چنین روزی نزدیک است البته در هیچ لحظه‌ای نباید از دشمن غفلت کرد.

برچسب‌ها