خراسان جنوبی _حجت الاسلام معلمی امام جمعه بشرویه گفت: رژیم آمریکا با عهد شکنی در برجام اعتبار خود را از دست داد و ایران اسلامی با عهد شکنان مذاکره نخواهد کرد.

با عهد شکنان در برجام مذاکره ممنوع

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بشرویه ؛حجت الاسلام  سید محمد معلمی امام جمعه بشرویه ؛ در خطبه های نماز جمعه این هفته که با حضور مردم مومن و انقلابی و بسیجیان و در محل میعادگاه نماز مسجد جامع میدان برگزار شد در ادامه بحث های اخلاقی خود در حکمت های نهج البلاغه گفت : یکی از توصیه های مولا امیر المومنین علی (ع) در برخورد مومنین با یکدیگر برخورداری از صفت خوش رویی و خوش اخلاقی است .

 وی گفت : انسان اگر با اطرافیان و افراد جامعه خوش رو و خوش رفتار باشد می تواند سایرین را به خود جذب کند و روحیه اخلاق مداری و کرامت انسانی را ترویج کند .

 امام جمعه بشرویه با اشاره به رفتارهای انسانی در تعاملات اجتماعی هم گفت : بسیاری از مشکلات رفتاری در سطح جامعه بواسطه عدم رعایت احترام متقابل و رفتارهای خشن برخی افراد است ولیکن خوشرویی و برخورد انسانی زمینه کاهش بسیاری از ناهنجاریهای جوامع بشری را فراهم می کند .

خطیب جمعه این هفته با توصیه به مسئولین و مردم هم گفت : لازم است مسئولین عزیز در برخورد با ارباب رجوع کرامت انسانی خود و طرف مقابل را حفظ کرده و با خوش رویی بدنبال حل مشکلات مردم باشند ؛از طرفی توصیه می شود مردم عزیز هنگام مراجعه به ادارات بارعایت قوانین و مقررات با خوش اخلاقی و برخورد خوب نسبت به قدردانی از مسئولینی که به دنبال حل مشکلات آنان هستند اقدام کنند ؛چرا که تند خویی؛اهانت و توهین به مسئولین کار شایسته ای نیست و گرهی از کار را باز نخواهد کرد .

حجه الاسلام معلمی در خطبه دوم با اشاره به مناسبت ها ؛حضور مقتدرانه تیم ایران اسلامی و در راس آن مقام عالی دولت در مقر سازمان ملل را به فال نیک گرفت و گفت : تیم دیپلماسی و بخصوص ریاست محترم جمهوری ایران در مقر سازمان ملل حضوری بسیار خوب داشت و سخنرانی مقام عالی دولت جناب آقای روحانی در سازمان ملل تاثیر خوبی در روند روابط سیاسی و اقتصادی با کشور های دیگر عضو این سازمان داشت .

 وی گفت : ایران اسلامی آماده ارتباط متقابل و برابر با تمام کشورهای دنیا بجز رژیم اشغالگر اسرائیل برابر ضوابط و مقررات بین المللی است و لیکن برخی کشورها در جریان مذاکرات برجام بسیار بد عمل کردند و برای مردم خود و کشور ایران مشکل ساز شدند هرچند که ایران اسلامی در مسئله تحریم ها با تکیه بر توان داخلی و ظرفیت های بالای دانش جوانان عزیز به پیشرفت های بسیار بالایی رسید .

امام جمعه بشرویه گفت :اگر در مذاکرات برجامی به توصیه های مقام معظم رهبری عمل و در مقابل عهد شکنان مقاومت می شد ؛کشور دچار خسران و ضرر نمی گردید و لازم است از این به بعد در تعاملات با کشورهایی که به پیمان های خود وفا دار نبوده و به ایران اسلامی تهمت می زنند دقت بیشتری داشته باشیم .

حجه الاسلام معلمی با توصیه به مسئولین محلی هم گفت : مردم وفادار به نظام مقدس جمهوری اسلامی در این شهرستان شایسته همه گونه خدمات و کرامت ها هستند و لازم است در بدنه ادارات از نیروهای انقلابی و دلسوز نظام برای حل مشکلات مردم استفاده شود .

/انتهای پیام.

برچسب‌ها