دادستان‌کاشمر با بیان اینکه طی‌یک ماه اخیر مخصوصا سکوت کردیم و فضای مجازی را باز گذاشتیم تا همه بدانند اگر این فضا بخواهد باز باشد، چگونه‌می‎تواند مخرب باشد،گفت:متأسفانه در برخی گرو‎‌ه‌ها، در کنار تبلیغ کالاهای اقتصادی، مسائل بی‎بندوباری را نیز ترویج می‌کنند.

فضای مجازی را عمدا باز گذاشتیم

به گزارش قدس آنلاین ، غلامرضا طالعی در نشست پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی و شبکه‎های اجتماعی که  با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه و  مدیران گروها و  کانال‌های فضای مجازی این شهرستان در دفتر ریاست دادگستری برگزار شد گفت: شبکه‌های اجتماعی مجازی، نسل جدیدی از روابط اجتماعی هستند که عمر زیادی ندارند ولی طی همین مدت ، به طور جدی پا به عرصه اجتماعی و جهانی گذاشته و بین مردم جایگاه خود را باز کرده‌اند.

دادستان کاشمر گفت: شبکه‎های اجتماعی امروزه بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی مردم را تشکیل می‌دهند.

طالعی با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی در کنار مزایای آن تهدیدهایی را نیز موجب می‌شوند، تصریح کرد: فردگرایی و اعتیاد به فضای مجازی و سرقت اطلاعات، از تهدیدهای این فضا است.

دادستان کاشمر ادامه داد: از  مدیران و فعالان  کانال‎ها و گروهای فضای مجازی انتظار داریم که مراقب مطالبی که در این فضا انتشار می‎دهند باشند تا در امنیت اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی شهرستان، تأثیر منفی نداشته باشد.

طالعی با بیان اینکه طی یک ماه اخیر مخصوصا سکوت کرده و فضای مجازی را باز گذاشتیم تا همه بدانند اگر این فضا بخواهد باز باشد، چگونه می‎تواند مخرب باشد و تأثیر منفی بر مردم بگذاردگفت : متأسفانه در برخی گرو‎‌ه‌ها، در کنار تبلیغ کالاهای اقتصادی، مسائل بی‎بندوباری را نیز ترویج می‌کنند.

طالعی بیان داشت: تمامی ادمین‎های کانال‎ها و گروهای فضای مجازی در شهرستان شناسایی شده و تعهد کتبی از آنها گرفته شده و در صورت تبلیغ چنین مسائلی در کانال‎های‌شان، باید پاسخگو باشند.

دادستان کاشمر گفت : تمامی مدیران گروه‌های مختلف فضای مجازی مکلف هستند در حد امکان، نسبت به شناسایی اعضاء خود اقدام کنند و قبل از اینکه پلیس فتا اقدام کند، برخی افرادی که پیام‎های مخرب را ارسال می‎کنند، از گروه حذف کنند؛ در غیر این صورت، اگر اتفاق مجرمانه‎ای رخ دهد، به عنوان معاونت در جرم قابل پیگرد قضایی هستند.

طالعی افزود :خبرنگار تعریف دارد و کسانی که به این عنوان در کاشمر فعالیت می‎کنند، باید به تأیید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برسند؛ در غیر این صورت، حق استفاده از چنین عناوینی را نخواهند داشت.

میدانی، رئیس دادگستری کاشمر نیز در این نشست خطاب به فعالین فضای مجازی و اصحاب رسانه  گفت: فضای مجازی همانند شمشیر دولبه‌ای است که نه تنها می‎تواند یک فرصت، بلکه تهدیدی خطرناک هم باشد.

وی افزود: هرچند فضای مجازی، فضایی بی حد و برخی مواقع بی‌در و پیکر و بی‌متولی خاص است، اما نمی‎توان از واقعیت‎های جامعه فاصله گرفت و باید این فضا، تبدیل به یک فرصت شود. باید از فضای مجازی با همه خطراتی که دارد، به نفع مردم، انقلاب و نسل جوان در پیشبرد اهداف آزادی‌خواهانه و مترقی انقلاب اسلامی استفاده کرد.

رئیس دادگستری کاشمر افزود : متأسفانه از جنبه آسیب‌پذیری فضای مجازی، در مسائل خانوادگی شاهد اختلافات و طلاق‎هایی هستیم که به همین دلیل به وجود آمده است.

منبع : ایلنا

برچسب‌ها