خراسان شمالی-مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت:با توجه به فرهنگ‌سازی صورت گرفته برای سوق دادن نیات واقفان به سمت نیازهای روز جامعه، مردم استان استقبال خوبی به حوزه های جدید داشته اند و نیمی از نیات آنان متوجه وقف برای امور قرآنی، احداث آرامستان، کمک به تامین جهیزیه نیازمندان، کمک به کودکان معلول، درمان بیماران سرطانی، دانش‌آموزان بی‌بضاعت و ایتام و جشن و اعیاد مذهبی شده است.

نیمی از وقف های جدید خراسان شمالی در پاسخ به نیازهای جامعه است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف وامور خیریه خراسان شمالی حجت‌الاسلام عظیم آسوده یدکی افزود: در ۶ ماهه نخست امسال ۶۱ وقف در استان به ثبت رسیده که از این تعداد ۴۳ وقف جدید و ۱۸ وقف نیز جدیدالکشف است که سالهای پیش وقف شده و امسال ثبت سامانه جامع موقوفات ثبت شده است.

وی اظهار داشت: نیمی از نیات واقفان در وقف های جدید نیز، به ویژه در نواحی روستایی، بر همان حوزه سنتی عزاداری برای سیدالشهدا (ع) و سایر معصومان و احداث مسجد، حسینیه، اماکن مذهبی و بقاع متبرکه متمرکز است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ارزش ریالی مجموع موقوفات سال جدید افزون بر ۶۰ میلیارد ریال بوده است که تنها در یکی از آنها «کبری نجف پور »، بانوی روستای آق چشمه فاروج ۶ وقف همزمان شامل باغ و زمین و منزل مسکونی خود را به ارزش ۱۰ میلیارد ریال به نیات مختلف کمک به دانش آموزان نیازمند و بی بضاعت و بیماران سرطانی و... وقف کرده است.

حجت الاسلام آسوده یدکی گفت: پارسال در نیمه نخست سال ۳۰ وقف جدید به ارزش ۴۰ میلیارد ریال در استان صورت گرفته بود که بر این اساس وقف های جدید امسال از رشد ۵۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار بوده است.
 

برچسب‌ها