رئیس اداره ارتباطات و همکاری‌های بین‌الملل آستان قدس رضوی از پذیرایی این آستان مقدس از ۵۰ هزار زائر افغانستانی اربعین خبر داد.

پذیرایی آستان قدس از ۵۰ هزار زائر افغانستانی اربعین

قدس آنلاین: حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین جمال‌زاده گفت: پیش‌بینی می‌شود در ایام اربعین حسینی بیش از ۵۰ هزار زائر افغانستانی از مرز دوغارون وارد جمهوری اسلامی ایران شده و پس از زیارت بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) برای حضور در رویداد بین‌المللی مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی عازم کشور عراق شوند.

وی افزود: از سوی آستان قدس رضوی برای این زائران در مشهد مقدس خدماتی از جمله اسکان، بهره‌مندی از غذای متبرک مهمانسرای حرم مطهر رضوی، برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی و... تدارک دیده شده است.

وی تصریح کرد: این زائران همچنین پس از پایان مراسم اربعین حسینی در مسیر بازگشت به کشور خود که معمولاً با دهه آخر ماه صفر مصادف می‌شود، برای حضور در مراسم عزاداری ایام رحلت حضرت رسول اکرم(ص)، شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت حضرت امام رضا(ع)، مجدداً با ورود به ایران اسلامی، به بارگاه ملکوتی حضرت ثامن‌الائمه(ع) مشرف می‌شوند.

حجت‌الاسلام جمال‌زاده اضافه کرد: با توجه به افزایش ۲۰ درصدی حضور این زائران و تشرف آنان از این مرز نسبت به سال گذشته از هیئت‌ها و تشکل‌های مردمی دعوت می‌شود برای برپایی مواکب در مرز دوغارون و خدمات‌رسانی به این زائرین امام حسین(ع) و امام رضا(ع) اهتمام ورزند.

رئیس اداره ارتباطات و همکاری‌های بین‌الملل آستان قدس رضوی همچنین گفت: علاقه‌مندان، خیران و نیکوکارانی که تمایل به میزبانی و پذیرایی از زائران بین‌المللی در هنگام تشرف به مشهد مقدس را دارند، می‌توانند با استفاده از اینترنت و تلفن همراه خود، از طریق کد دستوری #۸* اقدام نمایند.

رئیس اداره تبلیغات و دبیر ستاد اربعین شهرستان تایباد نیز از افزایش حضور زائران افغانستانی در آیین راهپیمایی اربعین خبر داد.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر علی‌پور گفت: با توجه به دلایل مختلف امسال حضور زائران افغانستانی نسبت به سال گذشته افزایش یافته و این حجم بیشتر زائر، ضرورت خدمات‌رسانی را افزایش داده است.

دبیر ستاد اربعین شهرستان تایباد ضمن تشکر از تلاش‌های آستان قدس رضوی در تکریم زائران افغانستانی اربعین حسینی افزود: آستان قدس رضوی حضور گسترده‌تری نسبت به سال گذشته در نقطه صفر مرزی دوغارون در ایام حضور زائران اربعین دارد.

پیش‌بینی‌ می‌شود روزانه ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار زائر در قالب کاروان‌های اربعین با گذشتن از مرز دوغارون وارد کشور شده و پس از زیارت بارگاه منور رضوی، به سمت غرب کشور راهی شوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها