با حضور انبوه و پرشور بسیجیان، رزمندگان، ایثارگران، خانواده معظم شهدا و شماری از امت انقلابی و خداجوی مشهد مقدس محفل گرامیداشت هفته دفاع مقدس در محل جامعه‌الحسین(ع) رزمندگان مشهد برگزار شد.

دفاع مقدس
برای ما مکتب انسان سازی است

احمد فیاض/

با حضور انبوه و پرشور بسیجیان، رزمندگان، ایثارگران، خانواده معظم شهدا و شماری از امت انقلابی و خداجوی مشهد مقدس محفل گرامیداشت هفته دفاع مقدس در محل جامعه‌الحسین(ع) رزمندگان مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما؛ در این محفل نورانی که شامگاه پنجشنبه با قرائت زیارت عاشورا و مداحی و مرثیه‌سرایی در حسینیه بزرگ رزمندگان اسلام آغاز شد؛ جانشین نیروی قدس سپاه با طرح این پرسش که چرا هفته دفاع مقدس گرامی داشته می‌شود و ارزش دارد؛ اظهار کرد: به طور طبیعی و فی نفسه؛ جنگ‌ها؛ جای ارزش‌گذاری و نکوداشت ندارد. ثمره جنگ ویرانی، تخریب و نابودی انسان‌هاست اما باید گفت که ما در مقام جنگ در قالب مهاجم نبودیم بلکه در برابر مهاجم از خود دفاع کردیم. دفاع همواره در برابر مهاجم ارزشمند و پربهاست و امری عادی است. همچنین در احکام دین مبین اسلام، جهاد فی سبیل‌الله یکی از بالاترین ارزش‌هاست. جنگ برای ما محل ظهور و بروز استعدادها و قابلیت‌های فراوانی بود.

سردار اسماعیل قاآنی با بیان اینکه دفاع ما در اوج محرومیت و مظلومیت ما رقم خورد، تصریح کرد: بر حسب ظاهر صدام ملعون و حزب بعث به کشور ما حمله کرده بود؛ آن هم با 14 لشکر مکانیزه، زرهی و پیاده و تجهیزات انبوه هوایی، دریایی و زمینی اما در واقع هم غرب و هم شرق در قالب ناتو و ورشو از صدام حمایت و پشتیبانی کردند. ابتدای جنگ در یکی از اعزام‌ها از مشهد به استعداد سه اتوبوس؛ فقط برای دو اتوبوس سلاح انفرادی داشتیم! از آنجایی که آن مقطع زمانی رزمندگان از مبدأ، سلاح می‌بردند بنابراین گفتیم می‌رویم و در منطقه بلکه بتوانیم برای آن اتوبوس دیگر سلاح تهیه نماییم. در طول جنگ حتی یک روز امکانات و استعداد نظامی ما به پای دشمن تا بن دندان مسلح نرسید و این نکته مهمی است.

این فرمانده ارشد هشت سال دفاع مقدس افزود: بالاترین دستاورد دفاع مقدس؛ انسان‌سازی بود و جنگ برای ما مکتب انسان‌سازی شد.

سردار قاآنی با ذکر این نکته که هر آنچه در کلام امام خمینی(ره) است ریشه در کلام وحی، روایات و احادیث دارد؛ افزود: امام(ره) در برابر رزمندگان اسلام فرمود که من به دست و بازوی شما بوسه می‌زنم. این جمله بی‌حکمت و بی‌حساب و کتاب از سوی امام(ره) مطرح نمی‌شود. در هیچ کجای دنیا جنگ و نبردشان؛ دفاع مقدس نشده است.

وی در تبیین دیگر ویژگی دفاع مقدس عنوان کرد: رشد و بالندگی انقلاب اسلامی در دفاع مقدس نمایان شد. در حالی که مردم در شرایط بد اقتصادی بودند مسئولان نفت را با بشکه‌ای 10 دلار و کمتر به فروش می‌رساندند؛ اما مردم ایستادگی و مقاومت کردند. اما اکنون در اوج مانور تحریم، فروش نفت ما از بشکه‌ای 50 دلار پایین‌تر نیامده است.

جانشین نیروی قدس سپاه خاطرنشان کرد: عمر جنگ ما با استکبار جهانی با عمر 40 ساله انقلاب یکی است. این گونه نیست که فقط هشت سال جنگ بوده باشد. اکنون نیز در حال سپری کردن یک جنگ سهمگین، سخت و طاقت‌فرسا هستیم اما همه تهدیدها و توطئه‌های دشمن با نور ولایت و حول محور ولی‌فقیه تبدیل به فرصت شده است. دشمنان انقلاب؛ جنگ را از درون خانه‌های ما در ابتدای انقلاب شروع کردند اما حالا ما جنگ را به هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای ایران اسلامی کشانده‌ایم و کارشناسان نظامی و سیاسی نیز به آن اقرار و اعتراف می‌نمایند. اقتدار و هیمنه استکبار جهانی را شکسته‌ایم. 7هزار میلیارد دلار در منطقه خرج کرده‌اند و حالا می‌گویند هیچ چیزی به دست نیاورده‌ایم اما ما می‌دانیم که نه تنها چیزی به دست نیاورده‌اند بلکه هر آنچه در منطقه داشته‌اند را نیز از دست داده‌اند. نهضت مقاومت جهانی اسلامی که حالا ایستادگی و مقاومت می‌کند؛ با الگوبرداری و اتکا به ایران اسلامی مقاومت و ایستادگی می‌کند و تمام این‌ها به برکت دفاع مقدس بوده است.

برچسب‌ها