یزد - نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: تحول مد نظر امام خمینی(ره) متاسفانه در کشور حاصل نشد وحضرت امام در ارتباط با دانشگاه‌ها اقدامی کردند و با تشکیل شورای انقلاب فرهنگی قدم‌هایی برداشته شد ولی در ارتباط با آموزش و پرورش هنوز کار خاصی انجام نشده است

تحول مد نظر امام خمینی(ره) متاسفانه در کشور حاصل نشده است

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین آیت الله محمدرضا ناصری یزدی پیش ازظهر شنبه در دیدار با رئیس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا ولایت کشور اظهار داشت: اساسی‌ترین کار در انقلاب، تحول بزرگ در آموزش و تربیت بود، که حضرت امام خمینی(ره) از ابتدا بر این موضوع تاکید داشتند و به شهید مطهری و شهید باهنر سفارشات زیادی به این موضوع داشتند.

وی افزود : بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی به ویژه در یزد در حال افزایش بوده و دانشگاه باید به گونه ‌ای باشد که دانشجویان، کارآفرین فارغ التحصیل شوند.

امام جمعه یزد گفت : این سیستم آموزشی سبب شده که دانش‌آموزان به صورت سطحی مسائلی را حفظ کنند و هیچ تفکری در علومی که یاد می‌گیرند انجام ندهند و با همین شرایط وارد دانشگاه شوند.

وی تصریح کرد : دانشگاه باید متخصص متعهدی که خود کارافرین باشد را به جامعه تحویل دهد ولی متاسفانه شرایط برعکس شده و دانشگاه‌های ما به جای اینکه کارآفرین به جامعه تحویل دهد، بیکارانی تربیت می‌کند و همین موضوع سبب شده که بیشترین بیکاران در یزد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باشند.

ناصری خاطر نشان ساخت: تفکر، تعقل و تعهد را سه موضوعی دانست که نیاز امروز جامعه علمی کشور است  و تعهد به واسطه تربیت دینی به وجود می‌آید و تا این سه موضوع وارد جامعه نشود نمی‌توان انتظار رفع مشکلات داشته باشیم.

وی افزود: موضوع بسیار مهمی که در ارتباط با این سه عنصر وجود دارد این است که اگر تخصص و تفکر وجود داشته باشد ولی تعهد نباشد، دانشجویان پس از اینکه در کار خود تخصص پیدا کردند، به دلیل حقوق بالاتری که در کشورهای خارجی می‌توانند دریافت کنند، به کشور خود پشت کرده و مهاجرت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد به فعالیت مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا اشاره کرد و گفت: امروز یکی از مهمترین مسائلی که باید در اولویت سازمان تبلیغات قرار بگیرد چرا که این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخودار است و همه ما نسبت به این مهم مسئولیت سنگینی بر دوش داریم.

ناصری یزدی به فعالیت خوب مدارس صدرا در استان یزد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر خانواده‌ها در استان یزد به حدی از ثبت نام فرزندان خود در مدارس صدرا استقبال می‌کنند که ما به شدت با کمبود جا مواجه شدیم

امام جمعه یزد بر ضرورت کادرسازی برای آینده انقلاب تاکید کرد و افزود: ما باید به بحث کادرسازی توجه ویژه داشته باشیم و نسبت به این موضوع اقدام لازم را انجام دهیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها