سالهای سال قبل زمانی انقلابی اسلامی با آرمانهای آزادیخواهانه ظهور کرد، این انقلاب را رهبری دینی هدایت کرده و تنها مردم بودند که با نثار خون و ایستادگی به پیروزی رساندندو هیچ قدرتی پشت صحنه آن نبود. زمان ومکان این رویداد جهانی و احتمال سرایت این قبیل انقلابها در جغرافیایی که دیکتاتورها حکمران بودند ، استعمارگران را بشدت نگران کرد.

نام شهدا راحذف می‌‎کنند وگردن پیمانکارمی‌اندازند/پایین‌کشیدن تابلو شهدا، مأموریت نفوذی‌های دشمن

آنها امیدوار بودند این انقلاب درهمان ماههای اول انقلاب از هم بپاشد ، وقتی این محقق نشد تلاش کردند تا انقلاب را از ارمانهایش منحرف کنند که آنهم نشد ، آتش افروزیهای داخلی هم نتوانست برانقلاب مردم ایران تاثیری بگذارد ؛ ترورها هم کاری از پیش نبرد.

درهمین زمان دشمنان کشورمان که دیگر نقاب ازرخ انها برداشته شده و دیوانه دست نشانده ای درهمسایگی کشورمان را خام کردند ، پول وسلاح دراختیارش گذاشتند تا آتش جنگی را به بهانه های قدیمی و کهنه  بر افروزد. دشمنان گمان میکردند نهال انقلاب ملت ایران درطوفان این جنگ خواهد شکست . اما این بارهم محاسبات آنها اشتباه ازآب درامدو نه تنها نهال انقلاب ایران سرخم نکرد که با خون شهیدان به درختی تناور تبدیل شد .

شهیدان 8سال دفاع مقدس نه تنها با نثار خون خود بنای انقلاب را محکم کردند که تسنیم عشق این شهیدان جویباری شد تا هرزمان که ایران وایرانی دردسیسه هاو فتنه ها گرفتار شد با تاسی به این دریای ایمان وایثار سره را از ناسره تشخیص داده و درجهت آرمانهای زلالش حرکت کند.

اما به نظر میرسد گروهی هستند که تلاش دارند تا با زدودن نمادها ونشانه های این مردان بزرگ ، این سمبل های پایداری و خالقان حماسه ایمان وایثار، نشانه ها ونمادهای راهنما را از سرراه نسل سوم انقلاب بردارند. نسلی که سالهای دفاع مقدس را درک نکرده و اکنون یاد ونام این دلیر مردان است که میتواند به چراغ راه  شناخت دوست از دشمن باشد.

چندی است عنوان شهید از تابلوهای خیابانها حذف میشود، یکی اختصار درخوانش را بهانه میکندو دیگر پیمانکار را مقصر دانسته وتنبیه میکند. اما به نظر میرسد تفکر و جریانی خزنده  دراین حرکتها نقش داشته باشد . جریانی که شاید هنوز زمان را برای برداشتن نقاب از چهره واقعی اش مناسب نمیداند. گروهی خودباخته که تفکر شهدا و شهادت را مطابق میلشان به سرسپردگی درمقابل طواغیت زمان وفرعونهای جهانی می بیند فعلا به حساسیت سنجی مردم انقلابی روی آورده است . شاید اگر رهروان راه شهدا درمقابل این حرکت موضع گیریهای جدی نمیکردند آنها قدمهای بعدی را هم بر میداشتند ، آنگونه که سالها قبل کردند.

مقام معظم رهبری در پیامی به ‌مناسبت هفته دفاع مقدس و روز تجلیل از شهیدان و ایثارگران، فرمودند: یاد و نام شهیدان مایهٔ سربلندی ملت و نشانهٔ راه به سوی پیروزی است. فداکاری شجاعانهٔ آنان است که عظمت ملت‌ها و عمق مبانی فرهنگی و تمدنی آنان را به اثبات می‌رساند. همه وظیفه داریم نام‌های نورانی شهیدان را تکریم کنیم و عظمت جایگاه آنان را در یادها ماندگار سازیم. افتخاری است برای کوی‌ها و برزن‌ها که نام شهید و عنوان شهادت بر فراز آن‌ها بدرخشد. این موهبت هم اکنون در سراسر کشور وجود دارد و باید ادامه یابد.

***هرچه داریم ازخون شهداست

درهمین خصوص ، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در صفحه اینستاگرامی خود در واکنش به حذف نام شهدا از خیابان ها و معابر نوشت: هفته دفاع مقدس جدی‌ترین تلنگر برای همه ما است که بدانیم هر چه داریم به برکت اسلام و خون شهدا است، به یاد آن سردار شهید که شب عملیات والفجر 8 گفت «خدای این طرف اروند خدای آن‌طرف اروند هم هست، امشب به اروند می‌زنیم و به امام در جماران پیغام بدهید که آقا جان؛ بچه‌ها به عشق شما به خط زدند.»

عشق و علاقه به شهدا، جناح و قبیله نمی‌شناسد؛ مردم ایران با هر نگاه و گرایشی، پیر و جوان عاشق شهدا و انقلابی هستند.ایران سرافراز مفتخر است که هر کوی و برزن آن مزیّن به نام پر افتخار شهیدان است و سند ایران اسلامی با جهاد و شهادت مُهر شده است.

درهمین خصوص ، امام جمعه موقت مشهدمقدس نیز گفت: هرچه می‌توانید یاد شهدا را زنده نگاه دارید و خاطرات شهدا را زنده نگاه دارید و تمثال شهدا را در همه جا ببینید و نصب کنید تا چشم شما از چشم شهید دور نشوید.

 حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه اظهار داشت:  یکی از جاهایی که باید فراموشش نکنیم هشت سال دفاع مقدس است؛ قطعه 40 ساله پیروزی انقلاب، قسمت هشت ساله‌اش بسیار مهم است؛ عوامل ذلت و عزت را می‌توانید در این قطعه پیدا کنید؛ تاریخ از باارزش‌ترین چیزهایی است که ملت دارد زیرا در تاریخ قانون ذلت و عزت نهفته است.

امام جمعه موقت مشهدمقدس تاکید کرد: ریشه همه عزت‌ها در دفاع مقدس است که اگر نداشتیم نمی‌دانیم وضعیت ما چه بود. هرچه می‌توانید یاد شهدا را زنده نگاه دارید و خاطرات شهدا را زنده نگاه دارید و تمثال اینها را در همه جا ببینید و نصب کنید تا چشم شما از چشم شهید دور نشوید؛ ارتباط با خانواده شهدا را قطع نکنید؛ قبور شهدا را زیارتشان را ترک نکنید؛ عزت ما در این مسائل و فرازهاست و نمی‌توانیم این حادثه عظیم هشت سال دفاع مقدس را فراموش کنیم.

*** چرا برخی‌ها به نام شهید ‌حساسیت دارند؟

فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: چرا برخی به نام شهید و شهدا حساسیت دارند و تلاش گسترده پیدا و پنهان دارند که نام شهدا را از نام خیابان‌ها حذف کنند؛ این عجیب است و جای تاسف دارد.

سردار سرتیپ پاسدار یعقوبعلی نظری با اشاره به فرموده امام و مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه جنگ یک گنج است گفت: باید این گنج را شکافته و براساس نیاز و شرایط زمانی بهره‌برداری داشته باشیم؛ با استفاده از این فرصت ما نمادها و شاخص‌های برجسته دفاع مقدس را که نسبت به آنها مدیون هستیم و تکلیف داریم را باید یادآوری و برجسته‌سازی کنیم.

سردار نظری عنوان کرد: این نمادها و این شاخص‌ها چه کسانی هستند؟ اگر گرد و غباری وجود دارد باید بزدائیم؛ در راس این نمادها، شهدای گرانقدر هستند که برای ادامه راه به این تابلوها و شاخص‌ها نیاز داریم و باید سر تکریم و احترام و تعظیم به محضر شهدای عزیز داشته باشیم.

وی افزود: خانواده شهدا باید تکریم و برجسته‌سازی شوند و با استفاده از این برجسته‌سازی‌ها اگر احیانا راه خود را گم کرده‌ایم باید آن را بازآفرینی کنیم و فلسفه پرداخت به شهدا و نمادهای دفاع مقدس این است؛ چرا برخی به نام شهید و شهدا حساسیت دارند و تلاش گسترده پیدا و پنهان دارند که نام شهدا را از نام خیابان‌ها حذف کنند؛ این عجیب است و جای تاسف دارد؛ یا عامدانه است یا سهوا؛ شهدا مظهر قدرت ایران اسلامی هستند و متاسفیم که بعضا در کنار گوشه کشور و این شهر(مشهد) شاهد هستیم اتفاقات این چنینی رخ می‌دهد و در نهایت به گردن پیمانکار بیچاره می‌افتد.

***ماموریت دارند تابلو شهید را پایین بکشند

رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: گرامیداشت یاد و نام حماسه سازان جاوید دفاع مقدس مانند گرامیداشت یاد شهدای کربلا است که بعد از سال ها در قلب ما هستند،هفته دفاع مقدس فرصت مغتنمی است تا ما به داشته های انقلابی مان افتخار کنیم، فریاد اسلام خواهی در جای جای جهان امروز مرهون خون شهیدان است.

سردار حسینعلی یوسفعلی زاده ، خاطر نشان کرد: می خواهیم بعضی از غافلان را بیدار کنیم و به بعضی از نفوذی ها هشدار دهیم، دشمنان خارجی بدانند این پرچم به زمین نیفتاده بلکه تا الآن بر دوش فرزندان انقلاب دست به دست جلو رفته و به اهتزاز در آمده است و خواب مستکبران عالم را در جهان برآشفته است.

یوسفعلی زاده هشدار داد: بعضی ها در این ۴۰سال خود را به خواب زده اند، سر تا کمر سر در آخور دشمن دارند و جیره خور دشمن هستند، ماموریت دارند تابلو شهید را پایین بکشند،ا ما امت حزب الله بیدار است و اجازه نمی دهد تا افتخاراتش به دست نا اهلان از صفحه ذهن ملت پاک شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به اینکه خداوند دشمنان اسلام را از احمق ها قرار داده است،تاکید کرد: گاهی در ایامی کاری می کنند که خون ملت به جوش آمده است، در این ایام عزاداری برخی اسم شهید را از تابلوها پاک می کنند،این حماقت است و از مدعی العموم درخواست می کنیم به نیابت از همه امت حزب الله بررسی‌کنند ببیند این اقدامات غافلانه یا خائنانه است.

یوسفعلی زاده یادآور شد: مردم آماده دفاع همه جانبه و مقاومت فعال هستند، مردم پای آرمان ها و اصول انقلاب تا پای جان ایستاده اند مردم کشو های همسایه و ملت های کشورهای مختلف دنیا و حتی دشمنان کینه توز ما نیز دریافته اند که ما سر قولی که دادیم و عهدی که با امام بستیم هستیم.

برچسب‌ها