مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر خراسان رضوی گفت: ۱۸۷ هزار خانوار روستایی این استان فاقد هر نوع پوشش بیمه هستند که باید با تعامل مسئولان و بخش‌های ذیربط و فرهنگ سازی و اطلاع رسانی برای پوشش بیمه ای آنها اقدام کرد.

۱۸۷هزار خانوار روستایی خراسان رضوی بیمه نیستند

به گزارش قدس آنلاین ؛ محمود کاظمی روز شنبه در جلسه توجیهی بیمه روستائیان گناباد افزود: بر اساس برنامه ریزی سالیانه ۱۴ هزار خانوار جدید روستایی زیرپوشش بیمه قرار می گیرند که با روند فعلی ۱۰ الی ۱۵ سال برای پوشش کامل این خانوارهای فاقد  بیمه زمان لازم است لذا رسانه های ارتباط جمعی و دست اندرکاران مربوطه باید توجه بیشتر به فرهنگ سازی و آگاهی بخشی جامعه هدف نسبت به اهمیت پوشش بیمه داشته باشند.

وی از تشکیل ستاد راهبردی بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر خراسان رضوی با هدف استفاده از ظرفیت های بخش های مختلف و هم افزایی بین بخشی برای توسعه این بیمه در بین جامعه هدف استان خبر داد.

وی اظهار داشت: دولت تدبیر و امید توجه خاصی به توسعه بیمه روستائیان و عشایر دارد و در چهار سال گذشته حمایت همه جانبه با بهره گیری از تمام ظرفیت های موجود از این بخش داشته و ۲ برابر افرادی که زیرپوشش این بیمه قرار گیرند دولت حق بیمه پرداخت می کند.

کاظمی ادامه داد: میزان جذب بیمه روستائیان و عشایر خراسان رضوی طی ۶ ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۹.۶ درصد افزایش یافته و این میزان در سال ۱۳۹۷ نسبت به سال قبل از آن ۱۱ درصد رشد داشته است.

وی گفت: تاکنون یش از ۱۵۵ هزار خانوار روستایی و عشایر خراسان رضوی زیرپوشش بیمه اجتماعی قرار گرفتند و ضریب پوشش این بیمه در استان ۳۰ درصد و در شهرستان های مختلف متفاوت است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر خراسان رضوی افزود: گناباد از نظر پوشش این بیمه بین ۲۹ شهرستان استان رتبه هفتم را دارد و بر اساس سرشماری از ۱۲ هزار و ۳۵۷ خانوار جامعه هدف چهار هزار و ۷۴۲ خانوار زیرپوشش بیمه روستائیان قرار گرفتند که ضریب پوشش این بیمه در این شهرستان ۳۹ درصد است.

وی اظهار داشت: همچنین حدود هزار و ۷۲۱ خانوار روستایی فاقد پوشش بیمه در گناباد شناسایی شدند و  ۹۶۱ سرپرست خانوار روستایی این شهرستان  مستمری بگیر این صندوق هستند و ضریب پوشش این بیمه در بخش کاخک و مرکزی گناباد نیز به ترتیب ۵۸ و ۳۲ درصد است و بقیه خانوارهای روستایی زیرپوشش سایر بیمه ها قرار دارند.

کاظمی گفت: ۲۴ خانوار در گناباد مستمری بیگر از کار افتادگی ، ۹۲۷ خانوار مستمری بگیر فوتی و بازنشستگی پیش از موعد دریافت می کنند.

شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد با ۲ بخش مرکزی و کاخک و ۱۱۲ روستا در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است و حدود ۶۰ هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن مناطق شهری و بقیه در روستاها سکونت دارند.

برچسب‌ها