نیروهای مسلح یمن در بیانیه مهمی از انجام یک عملیات بزرگ علیه نیروهای سعودی در نجران خبر داد.

نابودی سه تیپ بزرگ سعودی در عملیات « نصر من الله» به دست نیروهای یمنی در نجران

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن با صدور بیانیه مهمی، جزئیات عملیات بزرگ نظامی این نیروها را اعلام کرد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از اجرای عملیات گسترده و مهم در محور نجران با نام"نصر من الله" خبر داد.

یحیی سریع می‌گوید شمار تلفات انسانی متجاوزان و آمار اسرای آن‌ها در عملیات الحدیده آنقدر زیاد است که شمارش آن‌ها دشوار است و صدها کیلومتر از اراضی یمنی در این عملیات آزاد شد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: هزاران نفر از نیروهای سعودی از جمله فرماندهان و افسران عالی رتبه در این عملیات اسیر شدند. تنها پس از گذشت 72 ساعت از آغاز عملیات سه تیپ از نیروهای سعودی به محاصره کامل نیروهای یمنی در آمدند.

یحیی سریع تاکید کرد به دستور فرماندهی کل با اسرا طبق معیارهای دینی و انسانی رفتار خواهد شد و خانواده های اسرا هیچ نگرانی از بابت سلمات آنها نداشته باشند.

متن بیانیه سخنگوی نیروهای مسلح یمن درباره بزرگترین عملیات زمینی علیه عربستان

«به یاری خداوند تعالی، نیروهای مسلح یمن، به اطلاع تمام قشرهای ملت عظیم و عزیز یمن می‌رساند که عملیات «نصر من الله» که عملیات وسیع و منحصر به فرد در محور نجران است به عنوان بزرگترین عملیات کمین و گام به گام علیه نیروهای دشمن از ابتدای جنگ علیه کشورمان انجام شد، عملیاتی که به مدت چند ماه ادامه داشته و دشمن تا این لحظه متحمل خسارت‌ها و تلفات بسیار زیاد شده است.

اول : سه تیپ نظامی نیروهای دشمن با تمام تجهیزات نظامی و بیشتر افراد و فرماندهانش سقوط کرد.

دوم : مقادیر زیادی سلاح شامل صدها خودروی نظامی و زره‌پوش به غنیمت درآمد.

سوم : هزاران نفر از نیروهای دشمن که بیشترشان از خائنان و فریب خوردگان هستند، به اسارت درآمدند و صدها نفر هم کشته و یا زخمی شدند.

چهارم : در میان اسیران، شمار زیادی فرمانده و افسر و سرباز ارتش سعودی به چشم می‌خورند.

پنجم : پس از گذشت فقط 72 ساعت از آغاز این عملیات، نیروهای ما دشمن را به طور کامل در محاصره خود قرار دادند که شامل سه تیپ نظامی از خائنان و فریب خوردگان با یک گردان از ارتش سعودی بودند که همگی منهدم و درهم شکسته شد و تمام آنها به اسارت گرفته شدند و همچنین صدها کیلومتری مربع در این عملیات آزاد شد.

بر اساس دستورات فرماندهی، با تمام اسیران بر اساس اصول دین و سنت و رسوم اصیل یمن و اخلاق انسانی رفتار شد و نیروهای ما پس از تسلیم شدن هزاران نفراز نیروهای دشمن به تامین امنیت آنها در برابر حملات انتقامجویانه جنگنده‌های دشمن اقدام کردند، جنگنده‌های دشمن تا کنون ده‌ها حمله هوایی علیه اسیران انجام داده است.

نیروهای مسلح یمن به تمام خانواده‌های اسیران از ملیت‌های مختلف اطمینان خاطر می‌دهند که تمام اقدامات لازم را برای حمایت از آنها در برابر حملات جنگنده‌های دشمن به کار خواهند گرفت و با آنها به شیوه انسانی رفتار خواهند رکد تا به یک قرارداد مبادله فراگیر با دشمن و مزدورانش اعم از خائنان و فریب خوردگان دست یابند.

یگان‌های مختلف نیروهای ما با ماموریت‌های مختلف و در چارچوب گستره جغرافیایی وسیع در چارچوب حمایت از عملیات نظامی مشارکت کردند که در راس آنها، یگان‌های موشکی و نیز پهپادی و نیروهای دفاع هوایی و یگان‌های مختلف نیروهای زمینی مشارکت داشتند.

نیروهای مسلح همچنان به اجرای مرحله مختلف عملیات بر اساس طرح ترسیم شده ادامه می‌دهند و در کنفرانس‌های بعدی نتایج و جزئیات عملیات در مراحل مختلف آن را طی روزهای آینده اعلام خواهیم کرد.

مجد و شکوه از آن یمن مقاومت و استوار در برابر متجاوزان و اشغالگران و جنگ افروزان است، درود و رحمت خداوند بر شهیدان، خداوند مجروحان را شفا  عنایت بفرماید و اسیران را آزاد گرداند، کرامت و عزت از آن ملت عزیز و یمن عظیم ما است.»

از سوی دیگر محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله تاکید کرد عملیات «نصر من الله» بزرگترین عملیات نظامی علیه متجاوزان از زمان آغاز جنگ ظالمانه علیه یمن به شمار می‌رود که دشمن در یک مدت زمانی کوتاه متحمل خسارت‌ها و تلفات سنگین شده است.

سخنگوی انصارالله اظهار داشت تلاش سعودی برای سرپوش گذاشتن بر چنین شکست کوبنده‌ و سنگینی که در برابر رزمندگان یمنی متحمل شده، بیهوده است.

وی افزود: در روزهای آتی جرئیات بیشتری را از عملیات بزرگ «نصر من الله» در نجران منتشر خواهیم کرد.

ارتش عربستان شکست سختی را متحمل شده است

 محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله هم در توییتی نوشت: عملیات نصر من الله نشان داد دولت عربستان که از سوی آمریکا حمایت می شود، ارتش خود را وارد جنگی کرده است که به آن اعتقادی نداشته و اصولا تجربه و دانش نظامی کافی برای آن را ندارد و همین امر باعث شد تا این جنگ به جهنمی برایش تبدیل شد.

عبدالسلام در ادامه پرسید : با توجه به اینکه ارتش عربستان ستون اصلی تشکیل دهنده ائتلاف متجاوز علیه یمن را تشکیل می دهد و اکنون هم شکست سختی را در میدان جنگ متحمل شده است ، چه سرنوشتی در انتظار بقیه اعضای این ائتلاف است؟

سخنگوی انصارالله همچنین در ادامه توییت خود نوشته است: این عملیات پیامی نظامی به متجاوزان و اشغالگران است که سرنوشتی جز شکست سنگین نخواهند داشت. هر وجب از خاک یمن که به اشغال آنها در آمده، به زودی آزاد خواهد شد.

عبدالسلام در توییت دیگری در حساب کاربری خود توضیح داده است: عملیات انصارالله در واقع بر اساس یک نقشه نظامی بود که دشمن(سعودی) به آن دل بسته و بر روی آن شرط بندی کرده بود تا بتواند به موفقیت های خوبی در مناطق مرزی دست پیدا کند اما در مقابل عملیات "نصر من الله" این اقدام آنها نتایج معکوسی در پی داشت و باعث غافلگیری آنان و ورود شوک بزرگی به ائتلاف آنان به رهبری آمریکا شد.

امروز در پنجمین سال تجاوز شکست خورده این ائتلاف، متجاوزان شکست های سنگین تری را متحمل می شوند.

7 هزار نیروی ائتلاف سعودی به اسارت انصارالله در آمده اند

براساس این گزارش، برخی از منابع غیر رسمی در شبکه مجازی مدعی شده اند که تعداد اسرای نیروهای ائتلاف سعودی 7 هزار نفر است که 900 نفر از آنها کادرهای نظامی هستند.

این منابع به نقل از شاهدان عینی همچنین مدعی شده اند که ائتلاف سعودی سرگرم انجام حملات گسترده هوایی در این منطقه است تا از این طریق اسرا را کشته یا زمینه فرار آنها را فراهم کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها