گیلان- فرماندار شهرستان رشت گفت: تصفیه خانه شیرابه زباله باید تا دو ماه آینده طبق برنامه از پیش تعیین شده، در سایت تخلیه سراوان به بهره برداری برسد تا به مردم نشان دهیم که اراده مسئولین به حل مشکلات است، اما برای نصب زباله سوز به زمان و منابع اعتباری بیشتری نیاز داریم.

ضرب العجل فرماندار رشت برای افتتاح تصفیه خانه شیرابه در سراوان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی فرمانداری رشت ، میرشمس مومنی‌زاده در جلسه پیگیری اجرای تعهدات ساماندهی سایت تخلیه زباله سراوان اظهار کرد: برای حل مشکل سراوان باید برطبق همان نقشه راهی که تعیین شده حرکت کنیم، ابتدا باید موقعیت سایت را به گونه‌ای مدیریت کنیم که شرایط برای مردم منطقه قابل تحمل و سکونت باشد.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه باید شرایط و زمان اجرای تعهدات را در نظر بگیریم، افزود: خدمات رفاهی باید به مردم منطقه، پیوسته انجام گیرد زیرا زندگی و سلامت آنان در منطقه تحت شعاع قرار دارد لذا باید در انجام امورات رفاهی دقت نظر داشته باشیم و روند ارائه خدمات هم با شتاب بیشتری صورت گیرد.

مومنی‌زاده بیان کرد: تصفیه خانه شیرابه زباله باید تا دو ماه آینده طبق برنامه از پیش تعیین شده، در سایت تخلیه سراوان به بهره برداری برسد تا به مردم نشان دهیم که اراده مسئولین به حل مشکلات است، اما برای نصب زباله سوز به زمان و منابع اعتباری بیشتری نیاز داریم.

 علی اوسط اکبری مقدم اظهار کرد: زباله سوز پروژه‌ای نیست که در طی ۶ ماه یا یک سال دیگر به بهره برداری برسد زیرا زباله سوز مستلزم منابع مالی است.

معاون امور عمرانی استانداری گیلان افزود: دکتر نوبخت به جهت اهمیت موضوع ساماندهی پسماند در سه استان شمالی کشور، کارگروهی تشکیل دادند و این کارگروه پیگیر موضوعات در سه استان شمالی است لذا ظرفیت‌های لازم در سطح ملی وجود دارد و اگر در استان هم خوب عمل کنیم، می‌توانیم در بازه زمانی مشخص شاهد بهره برداری از زباله سوز سایت سراوان باشیم.

وی با بیان اینکه باید به تعهداتی که به مردم دادیم، پایبند باشیم، از پیمانکار اجرای سوله خواست تا در روند احداث سوله سرعت عمل داشته باشد.

مقدم بیان کرد: تلاش هیچ نهادی در حل معضل پسماند نادیده گرفته نشده، مسئله پسماند گیلان به یک روز و ده سال بر نمی‌گردد و ‌این مشکلات سال‌های متوالی است که انبار شده، اکنون باید این مشکلات حل شود و اصلاح مشکل در سایه تعامل و مشارکت مردم شکل می‌گیرد.

برچسب‌ها