رئیس پلیس پیشگیری خراسان رضوی گفت: ۲۶ سازمان و نهاد در کاهش وقوع جرم تاثیر گذار هستند که باید به وظایف خود در این زمینه اهتمام داشته باشند.

۲۶ سازمان و نهاد در کاهش وقوع جرم تاثیرگذار هستند

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ محمد بوستانی افزود: ناامنی نوعی هزینه است، خسارات روحی و روانی ناشی از ناامنی بسیار زیاد است و سازمانهای مختلف باید نقش خود را برای کاهش وقوع جرایم ایفا کنند.

وی اظهار داشت: میزان آسیب در جرایم متفاوت است و ممکن است سالهای سال روح و روان فرد و حتی جامعه را دچار آسیب کند.

وی گفت: هرچه در زمینه پیشگیری هزینه شود نوعی سرمایه گذاری است و بازدهی بیشتر در امنیت جامعه خواهد داشت.  

سرهنگ بوستانی افزود: مسائل فرهنگی، قومی، قبیله ای، بیکاری و توسعه حاشیه شهرها نقش مهمی در وقوع آسیبهای اجتماعی دارد لذا در پیشگیری همه موارد تحلیل و رصد می شود و با فعالیت گشت های انتظامی و طرح های امنیت محله محور اقدامات گسترده صورت می گیرد.

وی اظهار داشت: همچنین در کلانتری ها مشاوران مستقر هستند و هشدارهای انتظامی و پیام های پیشگرانه نیز از طریق رسانه ها اطلاع رسانی می شود.

رئیس پلیس پیشگیری خراسان رضوی با بیان اینکه سرقت یکی از مهمترین جرایم در جامعه است گفت: رعایت تمهیدات حفاظتی، مراقبتی توسط شهروندان از اقدامات پیشگیرانه است که باید برای کاهش ضریب وقوع سرقت جدی گرفته شود.

وی با اشاره به وقوع چند فقره سرقت مسلحانه بانکهای این استان در سال ۱۳۹۴ افزود: با بکارگیری نگهبان مسلح از طریق موسسات حفاظتی و مراقبتی از حدود ۲ سال پیش تاکنون وقوع سرقتهای مسلحانه از بانکها به صفر رسیده است.

وی اظهار داشت: حدود ۶ هزار نگهبان در موسسات حفاظت فیزیکی خراسان رضوی فعال هستند که ظرفیت مناسبی برای افزایش احساس امنیت در جامعه است و مجوز راه اندازی این موسسات نیز به بازنشستگان نیروی انتظامی داده می شود.

رئیس پلیس پیشگیری خراسان رضوی گفت: بیش از ۲۲۰ هزار صنف مختلف در این استان فعالیت می کنند که برای ساماندهی و ارتقای امنیت صنوف می توان از ظرفیت این موسسات استفاده کرد.

وی ادامه داد: با ارائه آموزش های پیشگیری و افزایش اطلاعات ایمنی شهروندان می توان زمینه وقوع جرم را کاهش داد.

سرهنگ بوستانی با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی و روزهای پایانی ماه صفر و ورود زائران پیاده به مشهد افزود: برنامه ریزی های لازم برای حفظ و ارتقای امنیت در این ایام صورت گرفته است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها