کنفرانس مطبوعاتی سخنگوی نیروهای مسلح یمن درباره عملیات بزرگ «نصر من الله» آغاز شد.

جزئیات عملیات «نصر من الله» نیروهای یمنی در نجران/ ۵۰۰ کشته و زخمی و ۲۰۰۰ اسیر در مرحله اول عملیات

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در کنفرانسی مطبوعاتی به تشریح جزئیات عملیات بزرگ «نصر من الله» در نجران عربستان سعودی پرداخت.

یحیی سریع گفت: عملیات «نصر من الله» روز یکشنبه در منطقه نجران در چند مرحله آغاز شد. یگان موشکی ۹ عملیات را انجام داد که طی آن مقرها، پایگاه‌های نظامی و فرودگاه‌های دشمن هدف قرار گرفتند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: یگان پهپادی نیز در مرحله اول عملیات نصر من الله ۲۰ عملیات را انجام داد که طی آن یک پایگاه نظامی مهم در ریاض هدف قرار گرفت. طی ۲۴ ساعت موفق شدیم هواپیماهای دشمن را از کار بیندازیم.  پدافند هوایی بالگردهای آپاچی و جنگنده‌های ائتلاف سعودی را ناچار به ترک منطقه عملیات نصر من الله کرد.

یحیی سریع تاکید کرد: در مرحله اولیه عملیات مذکور ۳۵۰ کیلومتر مربع آزاد شد. نیروهای زمینی ما نیروهای دشمن را در نجران محاصره و خسارت سنگینی را بر آنها تحمیل کردند. بیش از ۵۰۰ نفر از نیروهای دشمن در این عملیات کشته و زخمی شدند و بیش از ۲۰۰۰ نفر از سربازان دشمن را اسیر کردیم.

سریع گفت: نیروهای ما تلاش کردند کمک‌های اولیه درمانی را به مجروحان دشمن که در پی حملات جنگنده‌های ائتلاف زخمی شده بودند، ارائه دهند . آنچه برای مزدوران و فریب‌خوردگان اتفاق افتاد یک نسل‌کشی جمعی بود که جنگنده‌های ائتلاف با تشدید حملات خود مرتکب آن شدند.جنگنده‌های ائتلاف تلاش می‌کردند که جلوی فرار مزدوران یا تسلیم آنها را بگیرند. 

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه گفت: این عملیات منجر به اسارت بیش از دو هزار نفر از نیروهای دشمن شد که با کمال تأسف در بین آنها کودکان نیز حضور دارند.  دشمن ، کودکان یمنی را در تجاوز خود در جبهه‌های جازان، عسیر و نجران به کار می‌گیرد. بیشتر اسرا پس از آنکه محاصره شدند و مورد حمله جنگنده‌ها قرار گرفتند خود را داوطلبانه تسلیم نیروهای ما کردند.

وی تصریح کرد که در این عملیات صدها خودروی زرهی، تجهیزات جنگی و مقادیر زیادی سلاح از دشمن در این عملیات به غنیمت گرفته شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها