سنندج - امسال ۱۹ موکب پذیرایی همزمان با تردد زائرین اربعین حسینی در داخل استان کردستان، مرز خسروی و کربلای معلی به زائران حسینی خدمت ارائه می‌کنند.

۱۹ موکب کردستان در اربعین به زائران خدمت رسانی می کنند

به گزارش قدس آنلاین؛ معاون امور مذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار داشت: امسال ۱۴ موکب در داخل استان، یک موکب در مرز خسروی و ۴ موکب در کربلای معلا در خدمت زوار خواهند بود.

حجت الاسلام سید محمد سادات با بیان اینکه این موکب ها از ۱۰ مهر راه اندازی و فعالیت رسمی خود را از ۱۵ مهر شروع می کنند، افزود: محل راه اندازی این موکب ها در کربلا و چهار شهرستان بیجار، قروه، کامیاران و سنندج و همچنین مرز خسروی در استان کرمانشاه است.  

وی با بیان اینکه این موکب ها در هر وعده از ۱۰ هزار زائر پذیرایی خواهند کرد، اضافه کرد: همچنین زمینه اسکان پنج هزار زائر اربعین در موکب های کردستان در کربلای معلی فراهم شده است.  

معاون امور مذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اینکه تمام هزینه این موکب‌ها از محل نذورات و کمک‌های مردمی این استان تامین می‌شود، یادآور شد: موکب‌های فعال در داخل استان، از زائران استان‌های مجاور و کشورهای آسیای میانه که از کردستان عبور می‌کنند، پذیرایی خواهند کرد.

برچسب‌ها