معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی گفت: نرخ سالمندی در سال 1420، 25 درصد رو به افزایش خواهد بود و در سال 1430، این عدد، به 35 درصد می‌رسد.

آمار سالمندی در استان 9.5 درصد است

به گزارش قدس آنلاین، مسعود فیروزی با اشاره به اینکه «باید بدانیم در جهان تبعیض‌هایی به سالمندان روا می‌شود»، گفت: این تبعیض‌ها می‌تواند در سه سطح رخ دهد. اولین تبعیض، تبعیضی است که سالمندان به خود روا می‌دارند. دومین تبعیض، تبعیضی است که از سمت خانواده‌هایشان صورت می‌گیرد و سومین تبعیض، تبعیضی است که جامعه انجام می‌دهد.

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی در خصوص توسعه نیز اظهار کرد: استفاده از تجربیات افراد سالمند برگ برنده‌ای است که می‌تواند مسیر توسعه را هموار کند.

فیروزی ادامه داد: توسعه‌یافته‌ترین کشورها بیشترین نرخ سالمندی را دارند. در ایران نیز سیستان‌وبلوچستان جوان‌ترین شهر و گیلان پیرترین شهر شناخته شده است.

وی در خصوص بحث سالمندی پویا گفت: نرخ سالمندی در سال 1420، 25 درصد رو به افزایش خواهد بود و در سال 1430، به 35 درصد می‌رسد. باید از الان  برای جوانان کاری کرد تا آنان به موادمخدر گرایش نداشته باشند و به بهداشت جسمی و روانی آنان توجه شود. اگر از سالمندشدن جامعه می‌ترسیم باید برای جوانان جامعه برنامه داشته باشیم.

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی در خصوص آمار سالمندی نیز اظهار کرد: آمار سالمندی در خراسان 9.5 درصد است و درباره تفکیک جنسیت سالمندان اطلاعات دقیق و جزئی نداریم و باید اطلاعات از سازمان آمار گرفته شود، اما به علت اینکه امید به زندگی زنان بیشتر است، احتمالاً خانم‌ها بیشتر از مردان هستند. 

وی درباره سرانه و خدماتی که به سالمندان داده می‌شود، گفت: هر دستگاهی باید با توجه به وظایفش، نقشی را در خصوص سالمندان ایفا کند. سازمان بهزیستی به افرادی که بابت سالمندبودنشان دچار معلولیت شده باشند، برایشان تشکیل پرونده معلولیت می‌دهند و خدماتی که به افراد معلول داده می‌شود در اختیار این افراد نیز قرار می‌گیرد.

انتهی پیام

برچسب‌ها