۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴
کد خبر: 672453

مجله تلویزیونی «شب شعر» به مناسبت هشتم مهرماه روز بزرگداشت مولانا به صورت ویژه به اشعار مشهورترین شاعر پارسی‌گوی ایرانی می پردازد.

«مولانا» در شبکه چهار

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما در این برنامه شبانگاهی که امشب ۸ مهرماه از ساعت ۲۳ با اجرای دکتر محموداکرامی فر روانه آنتن پخش می شود؛ اشعار و زندگی ادبی مولانا با حضور دکتر بهمن نامور مطلق استاد و عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی مورد بررسی قرار می گیرد.
همچنین در یک گفت‌وگوی تلفنی با دکتر قربان ولیئی شاعر و استاد دانشگاه زنجان درخصوص این شاعر پارسی گوی گفت‌وگو می شود.
مولانا خوانی، مقدمه‌ای در باب اشعار مولانا به همراه «نقد هفته» با اجرای علیرضا بهرامی شاعر و روزنامه‌نگار از دیگر بخش های برنامه امشب «شب شعر» است.

گفتنی است هشتم مهرماه در تقویم رسمی کشور به عنوان «روز بزرگداشت مولوی» ثبت شده است.جلال‌الدین محمد بلخی معروف به مولوی و مولانا و رومی در ششم ربیع الاول سال ۶۰۴ هجری در شهر بلخ دیده به جهان گشود. مولوی از مشهورترین شاعران ایرانی‌تبار پارسی‌گوی است نام کامل وی «محمد ابن محمد ابن حسین حسینی خطیبی بکری بلخی» بوده و در دوران حیات به القاب «جلال‌الدین»، «خداوندگار» و «مولانا خداوندگار» نامیده می‌شده‌است. در قرن‌های بعد (ظاهراً از قرن ۹) القاب «مولوی»، «مولانا»، «مولوی رومی» و «ملای رومی» برای وی به کار رفته‌است و از برخی از اشعارش تخلص او را «خاموش» و «خَموش» و «خامُش» دانسته‌اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها