رئیس جمهور ترکیه با اشاره به تلاش ترکیه در خصوص قتل خاشجی عنوان کرد: اقدامات ترکیه جهت روشن کردن ابعاد این جنایت در روزهای آینده نیز ادامه خواهد یافت.

ابعاد دیگری از قتل خاشقجی طی روزهای آینده روشن خواهد شد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طی مقاله‌ای در واشنگتن پست در ارتباط با قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار و ستون نویس این نشریه در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول، تاکید کرد که اقدامات ترکیه جهت روشن کردن ابعاد این جنایت در روزهای آینده نیز ادامه خواهد یافت. 

وی تصریح کرد: قتل جمال خاشقجی در کنار ابعاد انسانی آن، به دلیل سوء استفاده از اصل مصونیت‌ دیپلماتیک نگران‌کننده است. معتقدیم که عدالت در این باره از طریق برگزاری دادگاه‌های ملی و بین‌المللی اجرا خواهد شد. 

اردوغان تاکید کرد: متعهد می‌شوم که ترکیه در روزهای آینده نیز به تلاش خود جهت روشن شدن ابعاد جنایت خاشقجی ادامه خواهد داد. عدم شفافیت در مدیریت روند دادرسی، برگزاری جلسات دادگاه در پشت درهای بسته و ادعای آزادی غیررسمی مظنونین، علاوه بر ایجاد ناامیدی در برآورده شدن انتظارات جامعه جهانی، به اعتبار عربستان سعودی نیز لطمه خواهد زد. ما به عنوان دوست و هم پیمان عربستان سعودی خواهان چنین امری نیستیم. 

رئیس جمهور ترکیه یادآور شد: جلوگیری از تکرار چنین جرمی (قتل جمال خاشقجی) در سراسر دنیا هم به نفع ترکیه و هم به نفع بشریت خواهد بود. تلاش برای مجازات عاملان راهی برای جلوگیری از تکرار این گونه حوادث خواهد بود. این وعده ما به خانواده خاشقجی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها