خراسان شمالی- معاون سلامت دامپزشکی خراسان شمالی گفت: درمجموع با احتساب محموله های ضبطی در مراکز فرآوری، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی استان طی ۶ ماه گذشته بیش از ۱۵۸ تن فرآورده خام دامی در مراکز تحت نظارت دامپزشکی و کشتارگاه‌ های استان، کشف و ضبط شد که ۹۷ تن آن معدوم شده است.

ضبط ۱۵۸ تن فرآورده خام دامی در مراکز نظارت دامپزشکی و کشتارگاه‌ های استان

دکتر حمید رمضانی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهار داشت: در این بازه زمانی ۲۳ هزار و ۴۹۸ نوبت از مراکز تولید، فرآوری، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی استان بازدید و طی آن ها، ۷۰ تن فرآورده کشف و ضبط و ۹ هزار و ۱۳۴ کیلوگرم آن معدوم شد.

وی اظهار داشت: همچنین در نیمه نخست امسال،  ۴۴۵ تخلف بهداشتی به هنگام بازرسی ها، کشف و در این زمینه،  ۱۱۸ فقره پرونده تخلف بهداشتی به مراجع قضایی ارجاع داده شد و متخلفان نیز ۱۲۲ میلیون ریال جریمه شده اند.

وی گفت: در مدت یاد شده افزون بر ۲۵ هزار رأس دام سبک وسنگین و بیش از ۷ میلیون قطعه مرغ با نظارت شرعی و بهداشتی ناظران دامپزشکی خراسان شمالی در کشتارگاه های این استان ذبح و از آن ها بیش از ۱۷ هزار تن گوشت قرمز و سفید تولید شد.

رمضانی اظهار داشت: همچنین در ۶ ماهه نخست سال جاری، ۲۳ هزار و ۱۸۶ رأس دام سبک و ۲ هزار و ۲۴۲ رأس دام سنگین در کشتارگاه های استان، ذبح و یکهزار و ۱۰ تن گوشت قرمز استحصال شده است.

وی افزود: هم چنین با کشتار ۷ میلیون و ۸۵۳ هزار قطعه مرغ، ۱۶ هزار و ۵۶۱ تن گوشت مرغ تولید شده است. 

معاون سلامت دامپزشکی خراسان شمالی ادامه داد: در این نظارت ها ۱۱ هزار و ۶۸۵ کیلوگرم فرآورده غیربهداشتی در کشتارگاه های دام و بیش از ۷۶ هزار و ۱۸۰ کیلوگرم فرآورده غیربهداشتی در کشتارگاه های طیور استان ضبط شد.

برچسب‌ها