تازه ترین نظرسنجی نشان می‌دهد میزان حمایت مردم آمریکا از استیضاح دونالد ترامپ با افزایش چشمگیری روبرو شده است.

 افزایش چشمگیر حمایت مردم آمریکا از استیضاح ترامپ

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، نظرسنجی دانشگاه کویینی پیاک که روز دوشنبه منتشر شده حاکی است که بیش از 47 درصد مردم آمریکا از استیضاح دونالد ترامپ و برکناری وی از قدرت حمایت می‌کنند که این رقم نسبت به 5 روز گذشته بیش از 10 درصد رشد داشته است.

در نظرسنجی قبلی که 25 سپتامبر منتشر شده بود بیش از 57 درصد رای دهندگان آمریکایی با استیضاح و برکناری ترامپ مخالفت کرده بودند. بیشترین علت رشد فزاینده حمایت افکار عمومی آمریکا از استیضاح ترامپ، حمایت گسترده دموکرات‌ها بوده است. بیش از 90 درصد دموکرات‌ها در این نظرسنجی از استیضاح ترامپ حمایت کرده‌اند. این رقم در نظرسنجی هفته گذشته به 73 درصد رسیده بود.

بیش از 34 درصد مستقل‌ها نیز از استیضاح ترامپ حمایت کرده‌اند. این در حالی است که 92 درصد جمهوریخواهان مخالف استیضاح ترامپ بوده‌اند.

بیش از 52 درصد رای دهندگان نیز اعلام کرده‌اند که از روند تحقیقات مجلس نمایندگان آمریکا برای استیضاح ترامپ حمایت می‌کنند.

حدود 56 درصد مردم آمریکا نیز گفته‌اند که ترامپ بر این باور است که فراتر از قانون است و 42 درصد نیز با این دیدگاه مخالفت کرده‌اند. 54 درصد شهروندان آمریکایی نیز گفته‌اند که ترامپ از قدرت و اختیاراتش سوء استفاده می‌کند.

50 درصد آمریکایی‌ها در این نظرسنجی اعلام کرده‌اند که تعاملات ترامپ با رئیس جمهور اوکراین نادرست بوده است و 40 درصد مخالف این مساله بوده‌اند.

منبع: تیسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها