نماینده تبریز در مجلس از مغایرت طرح شفافیت آرای نظام تقنینی با قانون اساسی خبر داد.

طرح شفافیت آرای نظام تقنینی با قانون اساسی مغایرت دارد

قدس آنلاین: محمداسماعیل سعیدی نماینده تبریز در مجلس  شورا ی اسلامی، درباره طرح شفافیت آرای نظام تقنینی گفت: چندین سال است که فراکسیون نمایندگان ولایی طرح‌های شفافیت را در مجلس دنبال می‌کند و وقتی دو فوریت آن رأی نیاورد یک فوریت آن پیشنهاد شد.

وی افزود: شفافیت خواسته و مطالبه مردم است و عقل و منطق هم چنین چیزی را تاکید می‌کند.

نماینده تبریز در مجلس تصریح کرد: در طرح شفافیت آرای نظام تقنینی دقت لازم صورت نگرفته زیرا شورای نگهبان آیین‌نامه داخلی خود را دارد و شرایط خاصی هم بر امورات شورای عالی امنیت ملی حاکم است. همچنین مجلس خبرگان هم آیین‌نامه داخلی خود را دارد و بر همین اساس این طرح شفافیت مغایرت قانونی دارد.

وی افزود: بخشی از مجامع و شوراها و مجالسی که در طرح شفافیت آرای نظام تقنینی عنوان شده قوه مقننه امکان ورود به آن را ندارد و به نظر می‌رسد که تعمدی در بیان اسامی آنها وجود دارد.

نماینده تبریز در مجلس گفت: مطرح کردن طرح شفافیت آرای نظام تقنینی از سوی اصلاح‌طلبان فرار رو به جلوی آنها از پاسخ به عملکردشان است اما با این حال افکار عمومی به دنبال شفافیت حداکثری بوده و اقبال عمومی هم اینگونه است.

وی گفت: جریان امید، مستقلان و اصلاح‌طلبان مجلس به دلیل عدم عقب‌نماندن از طرح شفافیت‌ها در مجلس، شفافیت آرای نظام تقنینی را پیشنهاد کردند که آن هم با قانون اساسی مغایر است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها