«کامالا هریس» سناتور دموکرات و نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا با انتقاد شدید از هجمه‌های توییتری دونالد ترامپ به مخالفانش گفت: «حساب توئیتر او باید معلق شود».

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا: توئیتر ترامپ باید بسته شود

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، با شدت گرفتن تنش‌ها در نتیجه افشاگری‌ها درباره درخواست‌های دولت دونالد ترامپ از رهبران خارجی برای کمک به این دولت جهت مقابله با مخالفان دموکراتش، حالا یک سناتور دموکرات و نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر «مجرم» بودن رئیس‌جمهور این کشور و لزوم بستن حساب کاربری توئیتری او تاکید کرده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، «کامالا هریس» نماینده مردم ایالت کالیفرنیا در مجلس سنای آمریکا و نامزد دموکرات‌ انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ماه ۱۳۹۹) این کشور، در مصاحبه با شبکه «سی‌ان‌‍‌ان» ضمن محکوم کردن تحرکات توییتری اخیر دونالد ترامپ علیه مخالفانش، مسدود شدن حساب کاربری رئیس‌جمهور آمریکا در توییتر را خواستار شد.

سناتور دموکرات به این رسانه گفت: «صادقانه بگویم وقتی شما به توییت‌هایی که او (ترامپ) علیه افشاگر (مکالمه تلفنی روسای جمهور آمریکا و اوکراین) و بسیاری دیگر از افراد می‌کند، نگاه می‌کنید، به نظر من بر اساس این توییت‌ها و همچنین همه کارهایی که ما قبلا از او دیده‌ایم از قبیل حملات به اعضای کنگره، باید حساب توییتری او بسته شود».

هریس که سابقه فعالیت به عنوان دادستان ایالتی را هم دارد، ادامه داد: «به نظر من شواهد بسیاری وجود دارد که نشان می‌دهد او غیرمسوولانه از الفاظش استفاده می‌کند و این استفاه غیرمسوولانه می‌تواند سبب آسیب زدن به دیگران شود به همین دلیل باید مزیت (استفاده از توییتر) از او سلب شود».

به باور این قانونگذار دموکرات، «چیزهایی که ما در این ۲۴ ساعت گذشته شاهد بودیم حاکی از آن است که دونالد ترامپ الفاظش را به طریقی استفاده می‌کند که می‌تواند سبب آسیب زدن به کسی شود و اگر او قرار نیست از خودش خویشتنداری نشان دهد، شاید مکانیسم‌های دیگری باید ایجاد شود تا از آسیب نرسیدن به دیگر افراد اطمینان حاصل شود».

نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال آینده آمریکا پیشتر در مصاحبه با شبکه «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» در دفاع از استیضاح ترامپ هم گفت: «من از فرایند استیضاح به این دلیل حمایت می‌کنم که شاهد رفتن افراد به زندان به خاطر وجود شواهدی بسیار کمتر از آنچه که ما اکنون در قبال این رئیس‌جمهور شاهد هستیم، بوده‌ام».

 ترامپ روز گذشته در توییتر «آدام شیف» رئیس دموکرات کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان را که یکی از سرسخت‌ترین حامیان استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل رسوایی «اوکراین گیت» (+) بوده است را خائن خواند و دستگیری او را خواستار شد.

رئیس‌جمهور آمریکا در توییتر نوشته بود: «شیف، بیانیه‌ای جعلی و وحشتناک را قرائت کرده و وانمود کرد که این بیانیه از جمله مهم‌ترین بخش‌های گفت‌وگوی من با رئیس‌جمهور اوکراین است. او این بیانیه را با صدای بلند برای کنگره و مردم آمریکا قرائت کرد. آن بیانیه هیچ ارتباطی با آنچه من در آن تماس تلفنی گفتم نداشت. نباید بابت خیانت دستگیر شود؟»

اتهام‌زنی تند ترامپ علیه یک عضو ارشد کنگره در حالی صورت گرفته که قانون اساسی آمریکا، خیانت را جرم آغاز جنگ علیه آمریکا یا ارائه کمک‌های مادی به یکی از دشمنان این کشور تعریف کرده و مجازات آن را اعدام در نظر گرفته است.

این تنها اقدام توییتری جنجالی اخیر رئیس‌جمهور آمریکا علیه مخالفانش نبوده است. او پیشتر بخشی از سخنان یک کشیشِ حامی خودش را در توئیتر بازنشر کرد که در آن او گفته بود: «اگر دموکرات‌ها در عزل رئیس‌جمهور موفق شوند این امر باعث ایجاد جنگ داخلی در کشور می‌شود که آمریکا هرگز از آن رهایی نخواهد یافت».

انتهای پیام/

برچسب‌ها