مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی از اختصاص ۲۱۳ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های فرهنگی و آموزشی سرخس خبر داد.

۲۱۳ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های آموزشی و فرهنگی خراسان رضوی اختصاص یافت

به گزارش قدس آنلاین، قاسمعلی خدابنده ظهر امروز در جلسه انعقاد تفاهمنامه ساخت هشت طرح فرهنگی و آموزشی در شهرستان سرخس اظهار داشت: با انعقاد تفاهمنامه فی مابین شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی هشت طرح فرهنگی و آموزشی با اعتباری بالغ بر ۲۱۳ میلیارد ریال در شهرستان سرخس ساخته می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی بیان کرد: در جلسه‌ای که با حضور معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران برگزار شد این شرکت در قالب مسئولیت‌های اجتماعی و با مشارکت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، اقدام به ساخت هشت طرح فرهنگی و آموزشی در شهرستان سرخس با اعتباری بالغ بر ۲۱۳ میلیارد ریال می‌کند.

خدابنده افزود: اجرا و ساخت این مراکز آموزشی حدود یک سال به طول خواهد انجامید و این پروژه‌ها تا مهرماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و با بهره‌برداری از آن‌ها سرانه آموزشی شهرستان سرخس که در حال حاضر به‌ازای هر دانش آموز حدود ۲.۴ مترمربع و کمتر از میانگین سرانه کشوری و استانی است، حدود ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه این هشت طرح آموزشی با زیربنایی بالغ بر هفت هزار مترمربع ساخته می‌شود گفت: با اجرای این طرح فرهنگی و آموزشی، گام بلندی در راستای محرومیت‌زدایی از شهرستان سرخس برداشته می‌شود.  ساخت هشت پروژه فرهنگی و آموزشی در قالب ۳۶ کلاس درس، یک مهد کودک و یک سالن آمفی‌تئاتر در شهرستان سرخس تعریف شده است.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها