البرز- رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: کمبود تخت بیمارستانی، فضای آموزشی و بهداشتی و بدهی تامین اجتماعی از چالش های مهم حوزه بهداشت ودرمان است.

کمبود تخت بیمارستانی چالش بهداشت و درمان البرز

به گزارش قدس آنلاین وبه نقل از روابط عمومی دانشگاه  علوم پزشکی البرز، صبح امروز سه شنبه در نشست بررسی وضعیت سلامت و چالش های حوزه بهداشت و درمان که با حضور استاندار البرز برگزار شد گفت: بدهی سازمان های بیمه گر به ویژه تامین اجتماعی یکی از چالش های مهمی است که دانشگاه را به شدت با مشکل مواجه کرده است و اگر این بدهی پرداخت نشود عملا بیمارستان ها قادر به ارائه خدمات به بیماران نخواهند بود.

وی با اشاره به کمبود تخت بیمارستانی و فضای آموزشی و بهداشتی خاطر نشان کرد: پروژه های مهمی همچون بیمارستان فردیس با ۲۶۰ تخت با ۴۴ درصد پیشرفت، بیمارستان کمالشهر با ۱۰۰ تخت و ۱۱ درصد پیشرفت، بیمارستان سوختگی با ۵۰ تخت و ۱۴ درصد پیشرفت، کلینیک ویژه شهید رجایی با ۶۰ درصد پیشرفت، کلینیک ویژه امام حسن مجتبی (ع) در نظرآباد  و کلینیک ویژه امام جعفر صادق (ع) هشتگرد با ۴۰ درصد پیشرفت  در دست احداث می باشد و انتظار می رود با حمایت استانداری و مسئولین استان روند ساخت این مراکز تسریع پیدا کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به وجود چندین زندان در استان، عدم پرداخت هزینه های درمانی سازمان زندانها را از دیگر چالش های دانشگاه برشمرد و افزود: استان البرز با وجود تعداد زیاد اتباع بیگانه ضروری است هزینه های درمانی آنان تعیین تکلیف شود.

دکتر کریم با اشاره به ۳۶۵ مرکز خدمات جامع سلامت، پایگاه سلامت شهری، پایگاه سلامت روستایی، خانه بهداشت در استان تصریح کرد : برای پوشش بهداشتی  صددرصدی جمعیت نیاز به افزایش فضاهای بهداشتی، نیروی انسانی و تجهیزات است.

وی از راه اندازی پرونده الکترونیک سلامت در استان خبر داد و افزود:پوشش بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان در پرونده الکترونیک سلامت انجام شده است.

دکتر کریم در ادامه به اجرای برنامه ی روستای سالم در استان اشاره کرد و افزود: با حمایت استانداری و مسئولین استان برنامه ی روستای سالم با هدف دسترسی به زندگی با کیفیت بهتر و با تحقق شعار سلامت برای همه به صورت پایلوت در چند روستای استان اجرا خواهد.

رئیس دانشگاه در ادامه به چالش های مهم در بخش بهداشت از جمله آبیاری زمین های کشاورزی با فاضلاب خام، پوشش پایین جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهری و روستایی استان و آلودگی هوای شهر کرج اشاره کرد و افزود: وضعیت نامناسب جمع آوری، تصفیه و دفع فاضلاب های شهرک های صنعتی، عدم ساماندهی پرنده فروشی های استان و مشکلات کنترل عرضه ی قلیان در اماکن عمومی نزدیک به دو هزار واحد صنفی در استان از دیگر چالش های  مهم در بخش بهداشت می باشد.  

برچسب‌ها