فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: در تعداد کل تصادفات، ۱۰۳ درصد افزایش تصادف را داشته‌ایم که این زنگ خطری است برای رانندگان تا به مقررات توجه بیشتری داشته‌باشند.

افزایش ۱۰۳ درصدی تصادفات در استان/ کشف سلاح جنگی و شکاری ۱۵ درصد رشد داشته است

به گزارش قدس آنلاین، سردار محمدکاظم تقوی، صبح امروز، در نشست خبری خود که در ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، عنوان کرد: در طول یک سال گذشته ۴ درصد افزایش کشف موادمخدر داشته‌ایم و در مجموع ۲۸ تن موادمخدر، کشف کرده‌ایم. همچنین ۳۵ باند مواد مخدر مورد ضربه قرار گرفته‌است و افزایش ۱۴ درصدی را شامل شده‌است.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با بیان اینکه «در تعداد کل تصادفات، ۱۰۳ درصد افزایش تصادف را داشته‌ایم»، اظهار کرد: این زنگ خطری است برای رانندگان تا به مقررات توجه بیشتری داشته‌باشند و یکی از عوامل هم استفاده از موبایل و عدم توجه به جلو است.

وی ادامه داد: در تعداد مجروحین با افزایش ۳ درصدی مواجه بوده‌ایم و در تعداد متوفیان درون‌شهری ۲ درصد افزایش داشته‌ایم. در تصادفات برون‌شهری هم افزایش داشته‌ایم و در تعداد متوفیان حدود ۹ درصد افزایش داشته‌ایم. با توجه به عملکردهای سال قبل دچار چالش شده‌ایم و امیدواریم در فرصت باقی‌مانده‌ بتوانیم این موضوع را مدیریت کنیم.  

تقوی با اشاره به اینکه «در مشروبات الکلی افزایش کشفیات را داشته‌ایم»، خاطرنشان کرد: در کشف سوخت قاچاق افزایش ۶۵ درصدی را داشته‌ایم. در نگهداری سلاح جنگی و شکاری هم ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته‌ایم. تمایل به داشتن سلاح در چند سال گذاشته افزایش پیدا کرده و این موضوع در ماه‌های اخیر که نزاع‌هایی صورت‌گرفته است تلفاتی را گرفته و تصمیمی در شورای تامین در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: در حوزه جرائم رایانه‌ای که بسیار مهم است، موفیقت ما ۱۲۰ درصدی بوده و افزایش وقوع ۱۱۷ درصدی را داشته‌ایم که در این حوزه در ابتدای راه هستیم، در جرایم رایانه‌ای اکثرا افراد در سن‌وسالی هستند که سوءسابقه نداشته‌اند. پیشنهاد ما استفاده از رمزهای یک‌بار مصرف برای وجود امنیت بیشتر در کارهای اینترنتی است.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی تصریح کرد: از ابتدای سال ۹۷، افزایش ۸ درصدی در قتل داشته‌ایم اما این افزایش از ۶ ماهه اول امسال کاهش پیدا کرده‌است. در منازعات اجتماعی و کنترل هیجانات افراد باید کار کنیم و اکثر این افراد با انگیزه قتل وارد نزاع نشده‌اند.

وی افزود: در مجموع، سرقت‌های ما روند افزایشی داشته‌است، با تدابیری که در ۶ ماهه امسال پیش گرفته‌ایم، روند وقوع سرقت‌ها رو به کاهش است. سرقت‌ها در مجموع ۲۹ درصد افزایش داشته‌است و افزایش ۴۰ درصدی در دستگیری سارقین داشته‌ایم. اگر پلیس بخواهد به تنهایی وارد موضوعات شود، خیلی موفق نخواهد بود.

تقوی با اشاره به اینکه «از ۱/۷/۹۷ تا ۱/۷/۹۸ افزایش ۷۹ درصدی در تماس‌ها با ۱۱۰ داشته‌باشیم»، عنوان کرد: این آمار یک‌ساله روند ماموریت ما را مشخص می‌کند که چقدر با چالش‌ها مواجه هستیم. در این افزایش ۷۹ درصدی، ۶۱ درصد از تماس‌های ما عملیاتی شده‌است.

 وی ادامه داد: یک میلیون و ۸۲۸ هزار و ۵۲۶ تماس عملیاتی شده‌است، در این مدت، یک میلیون  و ۴۹۳ هزار و ۱۹۲ مورد از ما راهنمایی گرفته‌اند و ۱۲۷  هزار و ۷۸۹ تماس داشته‌ایم که غیر قابل رسیدگی بوده‌اند و با سازمان ما مرتبط نبوده‌است و  نتوانسته‌ایم کاری انجام دهیم که این آمار تماس هم رشد ۹۳ درصدی داشته‌است.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با بیان اینکه «مشهد از چند موضوع رنج می‌برد و یکی از آن‌ها معتادین متجاهر است»، گفت:  آمادگی این را داریم که چهره شهرستان مشهد را از این معتادین پاکسازی کنیم و تا الان بیش از ۳ هزار نفر جمع‌آوری شده‌اند. متاسفانه این افراد در جاهایی مستقر شده‌اند که هر نوع اقدامی باعث ازبین رفتن آن‌ها خواهد شدکه بخشی از آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها شامل این‌ مکان‌ها است.

تقوی بیان کرد: اگر برای جمع‌آوری این معتادان متجاهر ظرفیت‌سازی شود، اقدامات بسیار خوبی در مشهد انجام می‌شود و این آمار به ۶ هزار و ۵۰۰ نفر افزایش پیدا می‌کند. ما روی این موضوع حساس هستیم و طرح‌هایی گذاشته شده تا اقداماتی صورت بگیرد.  اگر این همکاری بین مردم صورت بگیرد، آمادگی این را داریم که  معتادان را جمع‌آوری کنیم.

و ی با اشاره به اینکه  «دهه آخر صفر فرصتی است برای مشهدی‌ها که اربعین دوم را تجربه کنند»، خاطرنشان کرد: در مجموع ما آمادگی تامین امنیت مراسمات، آخر صفر را داریم. از همین الان تقویت پلیس‌راه را خواهیم داشت تا با رفت‌وآمدی مطمئن و پایدار بهترین وضعیت را داشته‌باشیم و مردم نباید دغدغه‌ای برای امنیت داشته‌باشند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با بیان اینکه «مراجعات ما برای صدور گذرنامه افزایش داشته‌است»، تصریح کرد: این آمار سیر صعودی پیدا کرده‌است که در مشهد تقریبا به ۹ هزار نفر در روز رسیده‌ و در بحث گذرنامه‌های موقت فقط تا پایان مراسم اربعین شهروندان فرصت دارند تا  بدون پرداخت هزینه‌ای با مراجعه به پلیس +۱۰ گذرنامه موقت را دریافت کنند.

وی ادامه داد: در مرز دوغارون شاهد ورود ۵۰ هزار داوطلب افغان برای حضور در مراسم اربعین از کشور افعانستان خواهیم بود. در بحث سربازان، شرط خروج،   گذاشتن ۳میلیون تومان وثیقه است.

تقوی خاطرنشان کرد: با توجه به شروع هفته ناجا، قریب به ۷۰ برنامه فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و مذهبی در مشهد و استان‌ها برنامه‌ریزی شده که ممکن است این برنامه‌ها  افزایش و یا کاهش داشته‌ باشند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به تدابیر اندیشیده‌شده، ترخیص خودروها و موتور سیکلت‌های متوقف در پارکینگ از دهم تا بیستم مهرماه با تخفیف ویژه خواهد بود و ساعت کار افزایش پیدا خواهد کرد. امیدواریم بتواینم بخشی از مشکلات مردم را با این برنامه حل کنیم، همچنین در این هفته ساعت کاری تعویض پلاک تا ساعت ۱۶ افزایش پیدا خواهد کرد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها