حدود ۲۵ درصد سالمندان مقیم در مراکز شبانه روزی استان خراسان رضوی مجهول الهویه و فاقد سرپرست موثر هستند.

۲۵ درصد سالمندان مراکز شبانه روزی خراسان رضوی مجهول الهویه هستند

به گزارش قدس آنلاین ؛ معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی روز سه شنبه به مناسبت روز جهانی سالمند با بیان این مطلب  گفت: هم اکنون هزار و ۴۸۲ سالمند در مراکز شبانه روزی این استان اقامت دارند که ۳۶۸ نفر از این تعداد مجهول الهویه هستند و این استان از نظر تعداد سالمندان مجهول الهویه رتبه نخست کشور را دارد.

مسعود فیرزوی افزود: ماهیانه اعتباری افزون بر هفت میلیارد و ۵۴۲ میلیون و ۷۷۰ هزار ریال برای کمک به مراکز شبانه روزی نگهداری از سالمندان استان پرداخت می شود.

وی ادامه داد: ۴۱ مرکز شبانه روزی نگهداری از سالمندان در ۲۱ شهر خراسان رضوی فعالیت دارد ضمن آن که ۱۵۷ سالمند از چهار مرکز روزانه سالمندان و ۲۰۰ نفر از سه مرکز ویزیت در منزل سالمندان در استان خدمات می گیرند.

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: این استان بر اساس سرشماری سال ۹۵ رتبه ۲۳ کشور از نظر سالمندی را کسب کرده و به نوعی جزء جوان ترین استان‌هاست. 

فیروزی افزود: در سال ۱۳۹۵ نرخ رشد سالمندی در کشور ۹.۲۷ درصد بوده است که این نرخ در خراسان رضوی ۸.۴۸ درصد اعلام شده است.

وی نیمی از شمار جمعیت سالمندان را سالمندان زن دانست و ادامه داد :با توجه به نرخ سالمندی در کشور پیش بینی می شود جمعیت سالمندان ۶۰ سال و بالاتر در سال  ۱۴۳۰ به ۲۸ میلیون نفر در کل کشور برسد که حدود ۳۰ درصد کل جمعیت کشور را شامل می شود و به این معنا  از هر سه نفر در کشور یک نفر سالمند است.

نهم مهر ماه روز جهانی سالمند نام‌گذاری شده است.

ایرنا

برچسب‌ها