۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳
کد خبر: 672747

سخنگوی وزارت خارجه در واکنشی مثبت به طرح «صلح هرمز» که از سوی رئیس‌جمهوری ایران در مجمع عمومی سازمان ملل پیشنهاد شد، اعلام کرد که ما برای تسهیل هر فرایندی برای حضور طرف‌ها در چنین روندی آمادگی داریم.

 واکنش مثبت قطر به طرح «صلح هرمز»

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «لولوه الخاطر» سخنگوی وزارت خارجه قطر به طرح امنیت منطقه‌ای (صلح هرمز)، که «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری ایران آن را در نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل مطرح کرد، واکنش نشان داد.

سخنگوی وزارت خارجه قطر در گفت‌وگو با «المانیتور»، گفت: «درخصوص همین طرح، ما هم مانند شما از آن مطلع شده‌ایم و هنوز این طرح در مرحله ابتدایی صحبت درباره آن قرار دارد. با این حال، برداشت ما درباره طرح مذکور این است که طرف ایرانی به مشارکت در یک گفت‌وگوی سازنده تمایل دارد. در اینجا بهتر است که درباره آمریکا هم حرف بزنیم؛ چرا که به رغم تمامی اتفاق‌هایی که افتاده است ایالات متحده به طور کلی آماده مشارکت در مذاکرات با ایران است البته در صورتی‌که تهران بخواهد.»

اللولوه گفت: «نه تنها برای قطر بلکه برای دیگر کشورها در منطقه که خواهان مشاهده یک درگیری نظامی نیستند باید بگویم که ما برای تسهیل هر فرایندی برای حضور طرف‌ها در چنین روندی به منظور کاستن از تنش‌ها در منطقه خلیج‌فارس آمادگی داریم.»

رئیس‌جمهوری ایران در جریان سخنرانی‌اش در مجمع عمومی سازمان ملل، بر ایجاد «ائتلاف صلح» بین ایران و کشورهای همسایه در منطقه خلیج‌فارس به منظور تامین آزادی ناوبری در خلیج‌فارس تأکید کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها