استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه امروز همه دست به دست هم دادند که مردم را ناامید کنند، گفت: استقلال و نوکر نبودن هزینه دارد، تصور می‌کنید منطقه تبادکان محروم است چون مناطق محروم ترکیه و عربستان را ندیده‌اید، تبادکان منطقه محروم نیست.

زنگ عاطفه‌ها به صدا درآمد/ استقلال و نوکر نبودن هزینه دارد

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رزم حسینی در مراسم جشن عاطفه‌ها که در دبیرستان دخترانه شهدای نیروی انتظامی مشهد برگزارشد، گفت: همه آدم‌های موفق در دنیا از طبقه متوسط و پایین جامعه بوده‌اند چرا که این فرودستی باعث خلاقیت می‌شود، افراد بزرگی در زمینه علم و قدرت وجود دارند که از طبقه متوسط یا پایین جامعه بوده‌اند.

استاندار خراسان رضوی به مقایسه شرایط قبل و بعد از انقلاب پرداخت و گفت: قبل از انقلاب جامعه تحت پوشش آموزش و پرورش ۳۰ درصد بود اما امروز این میزان به ۹۸ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب کل دانشجویان ۷۰هزار نفر بودند اما امروز پنج میلیون دانشجو در کشور داریم، تعداد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی قبل از انقلاب را ۲۲۰ مرکز عنوان کرد و گفت: امروز در کل کشور بیش از دو هزار و ۵۰۰ دانشگاه و مرکز آموزش عالی داریم، افراد بی‌سواد قبل از انقلاب زیر ۴۰ درصد بود اما امروز بالای ۹۰ درصد باسواد هستند.

رزم حسینی با اشاره به خدمات درخشان انقلاب در ایران، اظهار کرد: قبل از انقلاب نیمی از روستاها برق و هیچ استانی در کشور گاز نداشت و اگر مرکز درمانی وجود داشت در مراکز استان‌ها آن هم با حضور پزشکان هندی، پاکستانی و بنگلادشی بود، امروز ما صادر کننده خدمات پزشکی هستیم.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: بیش از ۳۰ قلم از اجناسی که امروز در ایران وجود دارد از نان و بنزین تا پوشاک، ارزان‌ترین قیمت را در منطقه خاورمیانه دارد.

وی با بیان اینکه امروز همه دست به دست هم داده‌اند که مردم را ناامید کنند، بیان کرد: استقلال و نوکر نبودن هزینه دارد، شما تصور می‌کنید منطقه تبادکان محروم است چون مناطق محروم ترکیه و عربستان را ندیده‌اید، تبادکان منطقه محروم نیست شاید خیلی برخوردار نباشید و در بعضی شاخص‌ها کمبودهایی داشته باشید که آن هم کمک می‌کنیم با اجرای طرح نجات در حاشیه شهر، برطرف شود.

رزم حسینی اضافه کرد: در همین روسیه که بعد از آمریکا قدرت نظامی اول جهان است، فقر و فلاکت و حاشیه نشینی در اطراف مسکو فریاد می‌کند.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه امروز ۵۷ پایگاه نظامی با ۴۵ هزار نیرو در اطراف ایران مستقر شده اند، گفت: این اقتدار ایران است و شما فرزند این کشور قدرتمند هستید، پس ناامید نباشید، این محرومیت فرصت رشد و خلاقیت ایجاد می‌کند.

وی تاکید کرد: افراد زیادی هستند که فقیر بوده‌اند حتی درس را رها کرده‌اند و اکنون به‌خاطر مهارتی که داشته‌اند مجموعه‌های بزرگی را سرپرستی می‌کنند، مهارت مهم است شما باید مهارت یاد بگیرید.

افتتاح بیش از ۱۱۰ پروژه آموزشی در این مدت در منطقه تبادکان طی ۵ سال اخیر

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی هم در بخش دیگری از این مراسم، گفت: تمام فعالیت‌های آموزش در راستای اجرای سند تحول بنیادین است.

قاسمعلی خدابنده با تاکید بر اینکه ایجاد حس همدلی، نوعدوستی و صمیمیت باید بین دانش آموزان نهادینه شود، گفت: دانش آموزان باید مهارت‌های مختلفی مانند خودشناسی و خود آگاهی را فراگیرند، خودشناسی، همدلی، نوعدوستی و برقراری ارتباط موثر از مهم‌ترین مسؤولیت‌های اجتماعی ما است که در مراسم‌هایی این چنین به دانش آموزان آموزش داده می‌شود.

وی اظهار کرد: در سال گذشته حدود ۲ میلیارد تومان در جشن عاطفه‌ها جمع آوری شد و در سال جاری مطمئنا بیشتر از این مقدار جمه‌اوری می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اجرای طرح مدارس معین و طرح خواهر خواندگی در خراسان رضوی گفت: برخی از مدارس ما در مناطقی از شهرهای خراسان رضوی که توانایی دارند تا مدارس مناطق محروم را تحت پوشس قرار دهند، طی یک تفاهم‌نامه‌ این کار را انجام می‌دهند.

خدابنده با بیان اینکه حدود ۱۳۸ هزار دانش آموز در منطقه تبادکان داریم، گفت: در پنج سال گذشته به طور میانگین هر دو هفته یک پروژه را در تبادکان افتتاح کردیم، یعنی بیش از ۱۱۰ پروژه در این مدت در منطقه تبادکان افتتاح شده است.

وی افزود: در آغاز سال تحصیلی ۱۲۰۴ کلاس درس در خراسان رضوی اضافه کردیم که ۱۰۰ کلاس مربوط به منطقه تبادکان بود و اکنون بیش از ۳۵ پروژه در حال ساخت در این منطقه وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ضمن تقدیر از خیرین در ساخت و نوسازی مدارس، خاطرنشان کرد: در سال گذشته با توجه به سیلی که اتفاق افتاد دانش آموزان و همکاران فرهنگی بالغ بر سه میلیارد تومان به دانش آموزان مناطق سیل زده کمک کردند.

رشد ۵۰ درصدی کمک‌های مردمی به جشن عاطفه‌ها 

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی هم در این مراسم، گفت: کسی نباید به خاطر نداشتن شرایط اقتصادی مطلوب از تحصیل و رشد عقب بماند.

حبیب الله آسوده با بیان اینکه مثلث اقتصادی مفهومش این است که باید مردم پای کار بیایند و این طرح درستی است، اظهار کرد: در هفتم و هشتم شهریور مرحله اول جشن برگزار شد و بر خلاف اینکه شرایط اقتصادی جامعه نسبت به سال قبل بدتر شده اما کمک‌ها بیش از ۵۰ درصد رشد داشت. 

وی با بیان اینکه ۲۰۰ هزار خانواده تحت پوشش داریم، ادامه داد: قول می‌دهیم، اجازه ندهیم کسی در خراسان رضوی برای نداشتن پول ترک تحصیل کند، اگر کسی را می‌شناسید معرفی کنید.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی افزود: محرومان تحت پوشش ما مستعد هستند و یک حادثه اقتصادی باعث شده زندگیشان مختل شود.

آسوده تصریح کرد: چهار هزار دانشجو در خراسان رضوی و تعداد زیادی از مدیران کشوری، اساتید دانشگاه و نخبگان و هفت نماینده مجلس از خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی بوده اند. 

وی متذکر شد: همینطور که مردم اکنون در یک جریان سازی تمدنی اسلامی منهای ذلت برای پیاده روی اربعین عازم می‌شوند، باید کمک کنیم که فقر را هم از بین ببریم.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی تصریح کرد: طرح مثلث اقتصادی استاندار یک نگرش جدید و یک همگرایی و همسویی در محرومیت‌زدایی در خراسان رضوی است، یقینا انعقاد ۱۰۰ هزار میلیارد تفاهم‌نامه اقتصادی در زندگی مردم این استان، اثر گذار است.

گفتنی است؛ در بین شور و شوق دختران دانش آموز، زنگ عاطفه‌ها توسط رزم حسینی به صدا در آمد؛ همه در پاکتهایی که در اختیار داشتند مبلغی را به جشن عاطفه‌ها هدیه کردند، استاندار خراسان رضوی ۵ میلیون تومان و مدیرکل آموزش و پرورش ۲ میلیون به این جشن کمک کردند.

منبع: فارس

برچسب‌ها