یکی از اعضای دفترسیاسی حماس ضمن تأکید بر موافقت این جنبش با طرح صلح گروه‌های فلسطینی اعلام کرد، حماس آماده مشارکت در انتخابات فراگیر است.

اعلام آمادگی حماس برای مشارکت در انتخابات فراگیر

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «خلیل الحیه» عضو دفتر سیاسی جنبش فلسطینی حماس در گفت‌وگویی مفصل با خبرگزاری «شهاب» به آخرین تحولات فلسطین پرداخت.

پیشنهاد گروه‌های فلسطینی برای صلح

الحیه بر موافقت حماس با طرح صلح پیشنهادی هشت گروه فلسطینی با هدف تحقق وحدت و پایان اختلافات تأکید و ابراز امیدواری کرد، فتح نیز به این طرح پاسخ مثبت دهد.

انتخابات

وی در پرونده انتخابات نیز از موافقت حماس با مبدأ «انتخابات فراگیر» خبر داد و گفت: موضع حماس مطابق با موضع تمام گروه‌های فلسطینی است، ما از انتخابات همزمان ریاستی (ریاست تشکیلات خودگردان) و قانونگذاری (شورای قانونگذاری فلسطین) و توافق بر سر انتخابات شورای ملی استقبال می‌کنیم.

الحیه گفت ، اگر «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان و جنبش فتح همین فردا برگزاری همزمان انتخابات ریاست‌جمهوری و ریاستی را اعلام کنند، حماس در آن شرکت خواهد کرد.

بیمارستان آمریکایی در غزه

وی در خصوص ساخت بیمارستانی آمریکایی در شمال نوار غزه گفت، بیمارستان میدانی در غزه از ثمره‌های راهپیمایی‌های بازگشت است ، این بیمارستان وابسته به یک نهاد خیریه آمریکایی است و هیچ ربطی به دولت این کشور ندارد.

الحیه گفت، تلاش‌ها برای شکست محاصره غزه ادامه داد و با میانجی‌ها در این رابطه صحبت می‌شود.

قرارداد تبادل اسرا

وی از آمادگی حماس برای ورود به مذاکرات غیرمستقیم در پرونده تبادل اسرا خبر داد و افزود، رژیم صهیونیستی در این باره جدی نیست و صهیونیست‌ها را فریب می‌دهد.

الحیه بر آمادگی حماس برای مقابله با هر تجاوز اسرائیلی نیز تأکید کرد و گفت، تل‌آویو در صورت اقدام به اینچنین کاری، بهایی سنگین خواهد پرداخت.

بازداشتی‌ها در عربستان

وی به ماجرای بازداشت چند عضو حماس در عربستان سعودی نیز اشاره کرد و خواستار آزادی «محمد الخضری» نماینده حماس در سعودی و مابقی بازداشتی‌ها شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها