معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش استان خراسان رضوی گفت: با بکارگیری نیروهای نهضت سوادآموزی مشکل کمبود معلم تاهفته اینده در مدارس استان برطرف خواهدشد.

هفته آینده مشکل کمبود معلم در مدارس خراسان رضوی برطرف خواهد شد/ کلاس ۵۰نفری در حاشیه شهر مشهد وجود ندارد

رضاصابری تولایی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: مساله کمبود معلم در برخی از مدارس استان خراسان رضوی تا هفته آینده برطرف خواهد شد.

وی تصریح کرد: از طریق مجوز بکارگیری نیروهای سواد آموزی که به تازگی گرفته شده است مشکل کمبود معلم در مدارس استان در حال برطرف شدن است و این نیروها در حال توزیع بین مدارسی که با کمبود معلم مواجه  هستند، می باشند.

معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: در مرحله اول ۱۶۰۰نفر از نیروهای نهضت سواد اموزی بکارگرفته شدند و با توجه به تداوم مشکل کمبود معلم در مرحله دوم نیزدر حال بررسی مدارک و تخصص  ۶۰۰نفر دیگر هستیم تا افرادی که منطبق با نیاز مدارس هستند را شناسایی و بکارگیری کنیم که انتظار می رود با حضور این نیروها در مدارس در هفته اینده مشکل معلم در مدارس استان بویژه در حاشیه شهر مشهد تا حدود زیادی برطرف شود.

صابری تولایی با بیان اینکه کلاس ۵۰نفری در حاشیه شهر مشهد وجود ندارد، اظهارداشت:  ۹۸درصد دانش آموزان استان  که شرایط ثبت نام را داشته اند در کلاس های درس حاضر شده اند و افرادی که هنوز باقی مانده اند به دلیل عدم مراجعه خودشان بوده است و از طرف آموزش و پرورش مشکلی جهت ثبت نام انها وجود نداشته است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی ادامه داد: در حاشیه شهر مشهد و همچنین در کل استان خراسان رضوی در حوزه متوسطه کلاس درس کانکسی نداریم و تعداد دانش اموزان نیز حداکثر ۴۰نفر در هرکلاس می باشد و اگر کلاسی دارای ۵۰دانش آموزباشد باید به دو کلاس تقسیم شود و با این تعداد ادامه فعالیت ندهد.    

برچسب‌ها