گیلان- در صد و دهمین جلسه شورای شهر رشت مطرح شد: موضوع احیاء رودخانه‌های شهر رشت یکی از مطالبات شورای شهر بود که اخیراً ۲۰۰ میلیارد تومان برای احیاء این رودخانه‌ها اختصاص یافت.

۲۰۰ میلیارد تومان برای احیای رودخانه‌های شهر رشت اختصاص یافت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شورا شهر رشت ،  ، اسماعیل حاجی‌پور رئیس شورای شهر رشت در صد و دهمین جلسه شورای شهر رشت ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی به مأموران پرتلاش اظهار داشت: خدمات‌رسانی‌ نیروی انتظامی به مردم در همه حال ارزشمند است زیرا این افراد برای حفظ امنیت جامعه می‌کوشند.

رئیس شورای شهر رشت با اشاره به دیدار اخیر اعضای شورا با دو تن از نمایندگان مردم رشت در مجلس گفت: اعضای شورا خواسته‌های خود را در این جلسه مطرح کردند که موضوع ساماندهی و احیای رودخانه‌های شهر رشت یکی از مطالبات شورا بود و ۲۰۰ میلیارد تومان برای آن اختصاص یافت.

حاجی‌پور با بیان اینکه مشکلات رودخانه‌های شهر رشت توسط یک دستگاه خاص برطرف نمی‌شود بلکه تمام دستگاه‌های اجرایی باید در احیای این رودخانه‌ها مساعدت لازم را داشته باشند افزود: خوشبختانه با تلاش همکاران ما مقرر شد تا عملیات ساماندهی و احیاء بخشی از رودخانه‌ها آغاز شود.

وی با اشاره به اینکه افزایش میزان آلودگی رودخانه‌های شهر رشت یک معضل جدی است خاطرنشان کرد: احداث سد عزیزکیان لاکان با ظرفیت ۲۰ میلیون مترمکعب به منظور احیای رودخانه‌های شهر رشت عملیاتی می‌شود و این برنامه نیز در ردیف بودجه قرار گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به لایحه حذف عوارض شهرداری‌ها ابراز داشت: اخیراً لایحه‌ای به مجلس شورای اسلامی ارسال شده که طبق آن درصدی از حق عوارض مربوط به شهرداری‌ها به بخش‌های دیگری به شکل مستقیم واریز می‌شود که یک معضل بزرگ است.

حاجی‌پور با بیان اینکه اخیراً مبلغ ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بابت ارزش‌ افزوده به حساب شهرداری رشت واریز شد تصریح کرد: برای حل مشکلات و افزایش خدمات‌دهی شهرداری رشت نیازمند حمایت و مساعدت‌های لازم از سوی نمایندگان مجلس هستیم.

وی به برنامه جلسات مشترک اعضای شورای شهر رشت با مدیران دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و افزود: طی برنامه‌ای قرار شد که جلسات مشترکی بین اعضای شورای شهر با مدیران دستگاه‌های اجرایی در صبح روزهای چهارشنبه تشکیل شود و در آن جلسه برای حل مشکلات شهری تصمیم‌گیری شود.

رئیس شورای شهر رشت با اشاره به موضوع اصلاح بودجه شهرداری بیان کرد: قانون‌گذار اجازه دارد که بودجه عمرانی شهرداری را حدود ۴۰ درصد و بودجه جاری آن را نیز ۶۰ درصد پیش‌بینی کند اما باید یک گروه تخصصی متشکل از کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی بر بودجه‌نویسی شهرداری رشت نظارت داشته باشد.

برچسب‌ها