خراسان شمالی- یازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب خراسان شمالی با حضور مسئولان کشوری و استانی و اختصاص ۱۷۶ غرفه در محل مصلی امام خمینی (ره) بجنورد آغاز به کارکرد.

یازدهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ این آیین با حضور مشاور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان و استاندار، امام جمعه بجنورد و جمعی زیادی از مسئولان افتتاح شد.

در این نمایشگاه ۵۵ هزار عنوان کتاب توسط ۲۵۱ ناشر برای بازدید و خرید علاقه مندان عرضه می شود که در همین آغازین لحاظ بازگشایی با استقبال خوب مردم و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی مواجه شد.

امام جمعه بجنورد در این آیین با تاکید بر توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، گفت: باید فرزندان خود را به این فرهنگ درست معتاد کرده و عادت دهیم. 

آیت الله یعقوبی خاطرنشان کرد: باید کاری کنیم که کتاب به عنوان یک کالای اساسی در سبد خانوار قرار گیرد و بیشتر به آن اهمیت داده شود. 

وی با تاکید بر برنامه ریزی برای سرمایه گذاری هزینه های سالانه به منظور خرید کتاب، اظهار داشت: انس با کتاب و کتابخوانی باید در خانواده ها تبدیل به فرهنگ شود تا از این طریق کمال فرهنگی را در جامعه شاهد باشیم. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز در این آیین گفت: در این نمایشگاه ۵۵ هزار عنوان کتاب توسط ۲۵۱ ناشر کشوری به نمایش گذاشته شده است. 

حسین فرخنده با اشاره به حضور ۲۵۱ ناشر در نمایشگاه، افزود: از این تعداد ۲۶ ناشر و کتابفروش استانی نیز در این نمایشگاه برای عرضه کتاب های خود به علاقمندان شرکت دارند. 

وی یادآور شد: همچنین ۴۵۰ میلیون تومان بن خرید کتاب برای علاقمندان در نظر گرفته شده است که با تخفیف ۳۰ درصدی در اختیار علاقمندان قرار می گیرد. 

فرخنده، موج‌آفرینی و ایجاد فضای شور و نشاط فرهنگی در بین آحاد مردم و از میان برداشتن فاصله بین ناشران و مردم را از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد و گفت: با توجه به ضعف چرخه نشر کتاب، برگزاری نمایشگاه می تواند فرصتی فراهم کند که مردم و مسئولان بیش از پیش به سمت کتاب و کتابخوانی روی آورند. 

برچسب‌ها