زاهدان-مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: سامانه بارشی روز های پایانی این هفته در نقاط مختلف استان بارش‌های خوبی به همراه داشت به طوریکه بیشترین بارش به میزان ۲۶ میلی‌متر در ایستگاه باران سنجی جهادکشاورزی شهر نیکشهر ثبت شد.

بارش ها در سیستان و بلوچستان ادامه دارد

به گزارش قدس آنلاین؛ محسن حیدری اظهار داشت: تا صبح  جمعه حداقل ۱۶ ایستگاه بارانسنجی در پنج شهرستان استان گزارش بارندگی دریافت شد. بارش‌هایی که در برخی نقاط نظیر نیکشهر، سرباز و سراوان با جاری شدن روان آب و سیلابی شدن برخی رودخانه‌ها همراه شد.

وی افزود: میزان بارندگی‌های دیشب در توابع شهرستان سرباز نظیر ایستگاه بارانسنجی «کجدر» به ۲۱ میلی‌متر رسید و در تعدادی از نقاط این شهرستان بارش های ۱۰ میلی‌متر و بیشتر از آن گزارش شد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: دامنه بارندگی‌های دیروز به شهرستان خاش نیز رسید و در پنج ایستگاه بارانسنجی این منطقه بارش ثبت شد.

حیدری در بخش دیگری با اشاره به شرایط مساعد جوی برای رشد ابرهای همرفتی و وقوع رگبار باران، رعد و برق و تگرگ در استان گفت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی انتظار می‌رود همچنان تا اوایل هفته آینده شاهد فعالیت سامانه بارشی باشیم.


 

برچسب‌ها