دفتر بین‌الملل دانشگاه فردوسی در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد با هدف معرفی این دانشگاه به مسافران خارجی و جذب سرمایه‌گذاران و واقفان علمی افتتاح شد.

افتتاح دفتر بین‌الملل دانشگاه فردوسی در فرودگاه مشهد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر احسان قبول، مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه فردوسی در مراسم افتتاح این دفتر ازجمله اهداف آن را را ارتباط مستقیم با ایرانیان متخصص خارج از کشور برای بهره‌مندی از دانش و تجربیات آنها، معرفی دانشگاه به مسافران خارجی، جذب استادان بین‌الملل و جذب سرمایه‌گذاران و واقفان علمی معرفی کرد.

در بخش دیگری از این مراسم دکتر کافی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، بین‌المللی‌سازی را یکی از راهبردهای اساسی دانشگاه دانست و افتتاح این دفتر را گامی مهم در ارتباط بخش بین‌الملل دانشگاه با جامعه معرفی کرد.

وی به‌ضرورت ارائه تسهیلات بیشتر به دانشجویان و استادان بین‌الملل اشاره کرد که هم‌اینک این تسهیلات از فرودگاه آغاز خواهد شد.

 کافی، دانشگاه فردوسی مشهد را یکی از افتخارات این شهر معرفی کرد که در سطح ملی و جهانی در هفتادمین سالگرد تأسیس آن همچنان در عرصه‌های مختلف می‌درخشد. وی از مدیریت فرودگاه هاشمی نژاد برای فراهم ساختن این بستر برای مدیریت بین‌الملل دانشگاه قدردانی کرد.

 دکتر عبدالرضا باقری، قائم‌مقام وزیر علوم تحقیقات و فناوری نیز اهمیت روابط بین‌الملل دانشگاه‌ها در اسناد بالادست وزارت عتف را خاطرنشان و از ابتکار دانشگاه فردوسی مشهد در تأسیس دفتر بین‌الملل دانشگاه در فرودگاه قدردانی کرد.

وی بهره‌گیری از متخصصان خارج کشور در دانشگاه‌ها را به‌ روش‌های مختلف یکی از عوامل پیشرفت علمی کشور تلقی کرد.

 باقری با موفق معرفی کردن دانشگاه فردوسی مشهد در جذب حدود ۲۰۰۰ دانشجوی بین‌الملل بر اهمیت توجه به ارتقاء کیفی در حوزه بین‌الملل متوازن با گسترش کمی تأکید کرد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها