عضو فراکسیون امید مجلس با یادآوری پیگیری نمایندگان برای راه‌اندازی سامانه ثبت اموال مسئولان، گفت: نظارت و پیگیری قوه قضاییه لازمه تثبت دقیق و جامع این اطلاعات است.

مرحله نخست شفاف‌سازی اموال مسئولان کلید خورده است

قدس آنلاین: محمود صادقی، راه‌اندازی سامانه ثبت اموال و دارایی مسئولان را یادآور شد و گفت: قوه قضاییه مسئول پیگیری این موضوع شده تا در مرحله اول اطلاعات مربوط به اموال و دارایی مسئولان ثبت شود. مرحله نخست شفاف‌سازی اموال و دارایی مسئولان و مقامات کلید خورده اما هنوز تجمیع اطلاعاتی انجام نگرفته است، از این رو در حال حاضر در دسترس عموم قرار ندارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: نمایندگان و فراکسیون شفاف‌سازی در طول مجلس دهم بارها نسبت به راه اندازی این سامانه تذکر و اخطار داده اند، از این رو اقدام قوه قضاییه در راه‌اندازی سامانه قابل تحسین است البته امیدواریم امر نظارت و پیگیری در صورت تخطی از قانون نیز مورد توجه دستگاه قضا باشد.

صادقی یادآور شد: ثبت اموال و دارایی مسئولان و مقامات از ضمانت اجرای لازم برخوردار است، با توجه به اظهارنظرهای متعدد از سوی رئیس قوه قضاییه و مسئولان مربوطه، فرصت مناسب برای ثبت اموال و دارایی افراد مذکور در نظر گرفته شده، دایره مسئولان و مقامات نیز در هر مرحله از ثبت اطلاعات مشخص شده است.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که با توجه به عزم جدی قوه قضاییه در پیگیری اموال و دارای مسئولان، روند ثبت اطلاعات به خوبی پیش رود، ما معتقدیم که در ادامه کار و بعد از تجمیع اطلاعات می‌توان اموال و دارایی مسئولان را به صورت عمومی اعلام کرد.

پایان پیام/

برچسب‌ها