محمد البخیتی عضو شورای سیاسی جنبش انصار الله یمن روز شنبه ضمن هشدار به تحرکات جدید امارات در یمن، گفت ابوظبی باید نیروهایش را به طور کامل از یمن خارج کند.

به گزارش قدس آنلاین؛ البخیتی در مصاحبه با شبکه خبری "المیادین" گفت: در برابر تحرکات امارات در یمن سکوت نخواهیم کرد. این تحرکات به نفع این کشور نیست و امارات باید نیروهایش را به طور کامل از یمن خارج کند.

پیش از این، منابع مطلع به المیادین گفته بودند که امارات با اعزام نیرو و انتقال سلاح به یمن، در حال مجهز کردن خود برای آغاز نبردی جدیدی در استان تعز واقع در جنوب غربی است.

به گفته این منابع، روز گذشته یک کشتی اماراتی به بندر "الزیت" واقع در عدن در جنوب یمن وارد شد. این کشتی ۱۰۰ خودروی زرهی و ادوات و تجهیزات نظامی مختلف را در یمن تخلیه کرد.

این منابع همچنین افزودند: اماراتی ها یک بندر جدید برای کشتی های جنگی پشت کارگاه "الطون" در منطقه "المخا" تاسیس کردند.

البخیتی همچنین گفت: استفاده نظامی از بندر المخا برخلاف قوانین بین المللی است. همچنین تلاش های امارات برای ساخت یک بندر نظامی در المخا بیانگر نیت این کشور برای ماندن در یمن است نه عقب نشینی از آن.

این مقام انصارالله افزود: ۱۰۰ خودروی زرهی و توپخانه از طرف امارات وارد تعز شده است. این اقدام امارات کاملا اشتباه است.

به گفته وی، امارات به دنبال تثبت نفوذش در تعز است و این مسئله با اعلام تصمیم قبلی اش مبنی بر خروج از یمن در تعارض است.

وی افزود: همه اقدامات امارات با نظارت آمریکا صورت می گیرد و قواعد درگیری هرگز تغییر نخواهد کرد.

البخیتی همچنین درباره توقف حملات سعودی ها به یمن نیز گفت: آتش بس جزئی عربستان را در مقابل توقف کامل حملات خود نمی پذیریم. آتش بس جزئی معنا ندارد. این منطق غیرقابل قبول است و صلح باید فراگیر وکامل باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها