قزوین- مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین گفت: دومین جشنواره عکس روستا با محور طبیعت برگزار می شود.

دومین جشنواره عکس روستا با محور طبیعت برگزار می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، اکرم نجفی روز یکشنبه در نشست خبری که در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: دو وظیفه عام و خاص از جمله وظابف اداره روستایی است و اقدامات مختلفی در این بخش صورت گرفته است.

وی افزود: برنامه های مختلفی در هفته روستا پیش بینی شده است که از جمله آن می توان به برگزاری دومین جشنواره عکس روستا با محور طبیعت، گردشگری، آداب و رسوم، تولید و اشتغال روستایی (از ۱۵ مهر آغاز می شود و تا ۱۵ آذرماه ادامه دارد) اشاره کرد.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین اضافه کرد: افتتاح پروژه های روستایی پنج استان کشور از جمله استان قزوین با حضور معاون اول رییس جمهوری انجام می شود که در این راستا مجموعه ورزشی روستای ابراهیم آباد بویین زهرا با مشارکت خیران احداث شده به صورت ویدئو کنفرانس در هفته روستا و عشایر افتتاح قرار می شود.

نجفی یادآور شد: سعی کردیم تا به روستاهای استان نیز توجه داشته باشیم و در این خصوص، از سال آینده تمامی دهیاران با تامین بودجه لازم از بیمه کامل برخودار می شوند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر، جمعیت ۷۶ روستایی استان شامل بیش از یک هزار نفر بوده و مدرک تحصیلی دهیاران ۱۴۲ روستا کارشناسی، ۲۲ روستا کارشناسی ارشد، هفت روستا حوزوی و سایر نیز دیپلم و فوق دیپلم است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین اضافه کرد: روستاهای استان ظرفیت های خوبی را به خود اختصاص می دهد و ظرفیت های ۴۴۴ روستای استان باید شناخته شود و توانایی و امکانات ۲۰۰ روستا از سوی کارشناسان مورد شناسایی قرار گرفته است.

نجفی یادآور شد: ۱۶ روستای هدف گردشگری و ۱۰۰ روستای مصوب گردشگری در استان وجود دارد که باید زیرساخت های گردشگری در این روستاهای هدف فراهم شود تا جذب سرمایه گذار صورت بگیرد و در سال جاری برای ۲ روستا اعتبار گذاشته شده است.

وی تصریح کرد: براساس گزارش های اعلام شده، روند مهاجرت از روستا به شهر متوقف شده است و در خصوص وضعیت برگشت جامعه شهری به روستاها هم این امر منوط به سرشماری است که آمار در این حوزه را نشان می دهد.

گفتنی است در این نشست معاون امورعمرانی استانداری قزوین و مدیرکل امور عشاری استانداری و جمعی از مدیران رسانه های استان حضور داشتند.

برچسب‌ها