گیلان _ مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گوی، صبح امروز در سالن سینمای کانون پررورش فکری وکودکان و نوجوانان استان گیلان در شهر رشت آغازشد.

آغاز مرحله استانی بیست و دومین جشنواره قصه گویی کانون در رشت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، مرحله استانی بیست و دومین جشنواره قصه‌گویی کانون گیلان طی روزهای ۱۴ تا ۱۶مهرماه سال ۱۳۹۸ برگزارمی‌شود و «مریم شفیع‌زاده»، «حمید نوایی لواسانی» و «افشین عموزاده»، از نویسندگان، قصه‌پژوهان و فعالان عرصه‌ی قصه و قصه‌گویی و هنرنمایی ۶۰ قصه‌گوی بخش صحنه‌ای این جشنواره را به داوری خواهندنشست.
این درحالی است که  ۳۵۸ قصه بخش صحنه‌ای به دبیرخانه استانی همراه‌شد و هیئت داوران به ترتیب ۲۰، ۳۶ و ۴ نفر را درمیان «دختران و پسران»، «زنان و مردان» و «مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها»ی قصه‌گو، برای شرکت در این مرحله معرفی‌کردند.
برهمین اساس، در روز نخست این مرحله که با حضور «مریم‌علیشیری»، ناظر کشوری این جشنواره برگزارمی‌شود،  ۲۹ قصه‌گو و طی روز دوم آن ۳۱ قصه‌گو به هنرنمایی می‌پردازند و با معرفی برگزیدگان در روز پایانی، یازده قصه‌گوی برگزیده این مرحله برای شرکت‌ در رقابت‌های منطقه‌ای  که با حضور قصه‌گویانی از استان‌های گیلان، مازندران، البرز، گلستان، خراسان شمالی، سمنان، تهران به میزبانی استان البرز صورت‌می‌گیرد، معرفی‌می‌شوند.
آیین افتتاحیه این رویداد فرهنگی نیز با سخنرانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان آغازشد و وی ضمن خیرمقدم به حاضران، از اهمیت قصه و قصه‌گویی در آشناسازی کودکان و نوجوانان با ریشه‌های اعتقادی، افزایش مهارت‌های کلامی و ارتقای حافظه و توان‌مندی قصه‌گویان در زمینه درک مطلب  سخن‌گفت.
اسفندیارضیائی هم‌چنین نگاهی به بهره‌گیری پروردگار از این ابزار مناسبت تربیتی برای انتقال مفاهیم اخلاقی به انسان‌ها داشت و نقش معلمان و مربیان را به‌عنوان پیام‌آوران آگاهی، مهم و تاثیرگذارتوصیف‌کرد.
این مدیر فرهنگی درعین‌حال، بسترسازی و جلب‌نظر کودکان و نوجوانان به مقوله قصه و قصه‌گویی را مورد توجه قرارداد و نقش خانواده و مدرسه را درنیل به این هدف تاثیرگذار و اثربخش خواند.

برچسب‌ها