۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸
کد خبر: 673399

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از اعلام زمان برگزاری بیست و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب مشهد خبرداد و گفت: این دوره از نمایشگاه از ۸ آبان ماه سال جاری آغاز به کار می‌کند و تا ۱۴ این ماه به‌مدت یک هفته ادامه دارد.

آغاز نمایشگاه کتاب مشهد از  ۸ آبان

افشین تحفه‌گر  گفت: این دوره از نمایشگاه هشتم آبان ماه آغاز به‌کار می‌کند و تا ۱۴ همان ماه به‌مدت یک هفته ادامه دارد.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: مکان برگزاری این دوره از نمایشگاه همانند سال‌های گذشته در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد است.

وی بیان کرد: ثبت نام ناشران برای حضور در این نمایشگاه طی روزهای آینده آغاز می‌شود.

تحفه‌گر به استقبال مردم و رضایت ناشران از دوره قبلی نمایشگاه، اشاره و بیان کرد: سال گذشته حدود ۹۰۰ غرفه ناشران شامل بیش از ۷۰۰ ناشر داخلی و ۸۸ ناشر خارجی را داشتیم و با پیگیری‌هایی که ناشران داخلی انجام می‌دهند، امیدوار هستیم در سال جاری نیز از نظر کیفی و کمی تعداد بیشتری از ناشران را در نمایشگاه کتاب سال جاری داشته باشیم.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، در خصوص نحوه ثبت نام ناشران برای این نمایشگاه، بیان کرد: ناشران از طریق نمایشگاه‌های فرهنگی کشور پروفایل‌هایی داشته که از مؤسسات زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با آن‌ها ارتباط دارند و در زمان آغاز ثبت نام استان‌ها، امکان و اجازه دسترسی به ناشران داده می‌شود و آن‌ها از آن طریق ثبت نام را انجام داده و مدارک خود را ارسال می‌کنند.

وی افزود: بعد از قطعی شدن ثبت نام، کمیته ترکیبی ستاد برگزاری نمایشگاه استان و نمایشگاه‌های فرهنگی کشور به ارزیابی درخواست ناشران می‌پردازد تا شرایط ناشر را با وضعیتی که اکنون نمایشگاه دارد انطباق دهد و بر آن اساس  انتخاب ناشران صورت می‌گیرد.

تحفه‌گر با بیان اینکه فعلا پیگیر آغاز ثبت نام ناشران هستیم، متذکر شد: پیش‌بینی می‌شود ظرف دو روز آینده این ثبت نام آغاز شود و به‌طور معمول تا یک هفته بعد از آن، امکان ثبت نام ناشران وجود دارد. 

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در خصوص تخصیص تسهیلات برای خرید کتاب در شرایط اقتصادی اکنون، گفت: نمایشگاه کتاب سال گذشته هم در همین شرایط و بحران اقتصادی انجام شد و ما در سال جاری هم تلاش داریم تخفیفاتی را برای خریداران اعمال کنیم.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم تخفیفی را از طریق بن کتاب در اختیار علاقه‌مندان قرار دهیم اما هنوز پیگیری‌های ما به تصویب نرسیده است، در سال گذشته اینگونه بود که برخی از ناشران با بن تخفیف کتاب، بین ۳۰ تا ۵۰ درصد، به خریداران تخفیف می‌دادند که در سال جاری هم بعد از به نتیجه رسیدن رایزنی‌ها، اطلاع‌رسانی صورت می‌گیرد.

تحفه‌گر خاطرنشان کرد: به‌طور معمول جامعه هدف در نمایشگاه کتاب دانشجویان، طلاب علوم دینی، دانش‌آموزان، مراکز فرهنگی، اساتید، هنرمندان، علاقه‌مندان به حوزه ادبیات و اصحاب فرهنگ و هنر هستند که در معرض حمایت برای بن تخفیف خرید کتاب قرار می‌گیرند.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در پاسخ به این سؤال آیا تمهیداتی برای رفت و آمد آسان‌تر به محل برگزاری نمایشگاه اندیشیده شده است یا خیر؟، گفت: با توجه به وجود قطار شهری و اینکه رفت‌وآمد به نمایشگاه با سختی توام نیست اما در حال پیگیری هستیم که بتوانیم از برخی مراکز به مقصد نمایشگاه، اتوبوس‌هایی را در نظر بگیریم، به‌طور مثال از دانشگاه یا برخی مراکز پر تجمع علاقه‌مندان حوزه کتاب، اتوبوس‌هایی را برای رفت‌وآمد در نظر بگیریم اما قطعا هماهنگ می‌کنیم که از مسیر ابتدای بلوار نمایشگاه تا خود نمایشگاه به‌طور ویژه، سرویس‌های رفت و برگشت را داشته باشیم.

منبع: فارس

برچسب‌ها