رئیس پلیس راه خراسان رضوی گفت: همچنان شاهد هستیم که بستر راه‌اندازی سرویس مدارس در روستاهای حاشیه شهر مشهد مناسب نیست.

سرویس‌های مدارس در حاشیه شهر مشهد مقدس مناسب نیستند

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ هادی امیدوار صبح امروز در همایش تجلیل از نمونه‌های ترافیکی، فرهنگ‌یاران پلیس و همیاران پلیس اظهار داشت:  شعار امسال هفته ناجا، «پلیس هوشمند؛ امین مردم» بوده و در این راستا فعالیت همیاران پلیس نیز بیشتر شده است، باید به مدارس موجود در روستاهای حاشیه‌نشین نیز توجه شود.

رئیس پلیس راه خراسان رضوی ادامه داد: بستر کمی در این مناطق فراهم شده و به زودی مدارس روستایی نیز شامل تغییر می‌شوند، در چند سال گذشته موضوعی به نام سرویس مدرسه مطرح نبود اما در حال حاضر این مسئله برای خانواده‌ها بسیار حائز اهمیت است، دانش‌اموزان بخشی از بدنه ترافیک را تشکیل می‌دهند.

وی بیان کرد: یکی از دانش‌آموزان یکی از مدارس حاشیه نشین در سن ۱۲ سالگی تصادف کرده و فوت شده که این موضوع غم بزرگی در روستای مذکور به وجود آورده و پس از آن مسئولان بیشتر از گذشته تأکید بر دارا بودن سرویس مدرسه دارند، از سال گذشته تاکنون ۱۰۰ دانش‌آموز بر اثر تصادف فوت کرده‌اند.

امیدوار خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان باید پس از به صدا در آمدن زنگ مدرسه منتظر سرویس بمانند و به تنهایی به طرف منزل خود نروند، چرا که ممکن است اتفاقات ناگواری در میان راه رخ دهد، مسئولان شهرداری نیز با ما همکاری کنند و بستر آموزش راهنمایی و رانندگی را از مدارس فراهم کنیم.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها