استخبارات و دستگاه‌های اطلاعاتی عراق در جست‌وجوی فرد یا افراد تک‌تیراندازی هستند که گفته می‌شود، مسوول شلیک مستقیم به بسیاری از معترضان و نیروهای امنیتی کشته شده در اعتراضات خونین اخیر بغداد هستند.

استخبارات عراق درجستجوی تک‌تیرانداز اعتراضات خونین بغداد

به گزارش گروه بین الملل  قدس آنلاین، پس از انتشار اخبار رسمی و غیر رسمی منبی بر هدف قرار دادن تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی در مقیاس وسیع از سوی یک تک‌تیرانداز ناشناس، «سعد معن الموسوی» سخنگوی وزارت کشور عراق روز یکشنبه در یک کنفرانس خبری تایید کرد که دستان پلیدی در هدف قراردادن معترضان دست داشتند.

وی در کنفرانس خبری مشترک به همراه سخنگوی های وزارت دفاع، بهداشت و عملیات مشترک عراق صحبت می کرد، افزود: در اعتراضات اخیر ۱۰۴ نفر کشته و بیش از ۶ هزار نفر زخمی شدند که هشت تن از کشته شدگان نیروهای امنیتی هستند.

وی گفت: ۵۱ ساختمان عمومی و هشت مقر احزاب سیاسی توسط معترضان به آتش کشیده شد.

مقامات عراقی می گویند، برغم القای برخی رسانه های بعثی و عربی که محرک اصلی اعتراضات اخیر بوده و دعوت به آشوب و انقلاب علیه نظام سیاسی جاری می کرده اند، نیروهای امنیتی و پلیس به سوی تظاهرکنندگان شلیک نکرده اند بلکه دستان پلیدی پشت ماجرای هدف قراردادن معترضان است که تحقیقات در این زمینه آغاز شده است.

به گفته آنها، برخی افراد نفوذی در میان تظاهرکنندگان که اقدامات تخریبی و خشونت بار انجام می دادند، بازداشت شده اند اما اکنون بیش از هر چیز استخبارات و پلیس عراق بدنبال یافتن فرد یا افرادی است که بصورت تک تیرانداز به هدف قرار دادن مستقیم تظاهرکنندگان و نیز نیروهای امنیتی بویژه از ناحیه سر و قلب اقدام می کردند.

در همین حال فرمانده ستاد عملیات بغداد نیز گفت که برخی افراد بصورت تک تیر انداز اقدام به کشتن تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی کرده اند تا در عراق فتنه ایجاد کنند.

سرلشگر "جلیل الربیعی" گفت که نیروهای امنیتی در جست و جو برای یافتن تیک تیر اندازی هستند که در پایتخت عراق تظاهرکنندگان (و نیروهای امنیتی) را هدف قرار می دهد.

وی افزود: اقدام برای دستگیری یکی از این افراد در آخرین مرحله ناکام ماند و وی توانست به خارج از بغداد فرار کند.

به گزارش ایرنا، در حالی که مقامات رسمی از ادامه تحقیقات برای مشخص شدن هویت تک تیرانداز یا تک تیراندازان مهاجم و دستگیری آنها خبر می دهند، برخی رسانه های مشوق تغییر نظام در عراق از طریق آشوب خیابانی، نیروهای امنیتی و دولتی و یا شبه نظامیان (اصطلاح جریان بعثی، عربی و غربی در مورد گروههای مقاومت اسلامی عراق) را عامل این جنایات معرفی می کنند.

برخی شهرهای عراق از جمله بغداد از سه‌ شنبه گذشته همزمان در دو جبهه متفاوت اعتراض به فساد دولتی، عدم جدیت برای مبارزه با آن و فقر و بیکاری و ضعف خدمات عمومی از یکسو و جبهه تلاش برای شورش علیه روند سیاسی جاری و اسقاط نظام سیاسی حاکم بر عراق با تحریک رسانه های عربی و بعثی آغاز شد که در برخی شهرها از جمله در بغداد بعضا به خشونت کشیده شد.

اوضاع اغلب مناطق عراق از جمله بغداد پایتخت طی دو روز گذشته روند رو به آرامش بیشتر را تجربه می کند هر چند اعتراضات و درگیری های پراکنده و همچنین کشته شدن مشکوک تظاهرکنندگان کم و بیش در بغداد و برخی دیگر از شهرها ادامه دارد.

منبع: العالم

انتهای پیام/

برچسب‌ها