رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر حدود 30 درصد از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و در 159 رشته در حال تحصیل هستند.

تحصیل 30 درصد از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در دوره‌های تحصیلات تکمیلی

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمدرضا دارابی در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشجویان تحصیلات تکمیلی این دانشگاه با بیان اینکه «تمامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی پس از اتمام تحصیل خود به طور مستقیم و یا غیر مستقیم با سلامت مردم در ارتباط هستند»، اظهار کرد: به دانشجویان توصیه می‌شود که در مدت زمان تحصیل،  خود را برای خدمت به مردم و ارتقاء سلامت جامعه آماده کنند.  همچنین دانشجویان باید در مدت زمان تحصیل و با کسب مهارت و علم‌آموزی مطلوب، آماده خدمت رسانی به مردم و نیز ارتقاء سلامت جامعه باشند.

وی با اشاره به اینکه «دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال حاضر با بیش از 900 عضو هیئت علمی، یکی از پنج دانشگاه برتر کشور است و جایگاه مناسبی را نیز در عرصه‌های بین‌المللی داراست»، خاطر نشان کرد: علی‌رغم مشکلات اقتصادی که در حال حاضر به دلیل شرایط کشور، دانشگاه‌ها با آن روبرو هستند، اعضای هیئت علمی  و مسئولان دانشگاه تلاش می‌کنند تا با فراهم نمودن بستر مناسب، شرایط را برای کسب علم و انجام فعالیت‌های پژوهشی دانشجویان فراهم نمایند.  

وی با بیان اینکه «در حال حاضر حدود 30 درصد و به عبارتی حدود 3000 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و در 159 رشته در حال تحصیل هستند»، خاطر نشان کرد: بر اساس مجوزهایی که به دانشگاه اعطا شده است، می‌توان نسبت به اختصاص 20 تا 30 درصد ظرفیت به دانشجویان خارجی نیز اقدام نمود.

دارابی با اشاره اینکه «امنیت امروز کشورمان حاصل رشادت‌ها و تلاش‌های مردم در دوره‌های مختلف است»، بیان کرد: وجود بارگاه منور حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)، یک برکت و فرصت معنوی برای دانشجویان مشهدی به شمار می‌رود که باید از آن به شکل مطلوبی برای آماده سازی خود در راه خدمت به مردم بهره گرفت.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها