همدان- عضو اتحادیه مرغداری های تخم گذار کشور گفت: تخم مرغ منبع اصلی تولید انرژی و ویتامین هاست و باید با فرهنگ سازی مصرف تخم مرغ در کشور را بالا ببریم.

ممنوعیت صادرات تخم مرغ به ضرر تولیدکنندگان تمام شده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین رضا کاظمی عضو اتحادیه مرغداری های تخم گذار کشورصبح سه شنبه در نشست خبری به مناسبت روز تخم مرغ در جمع خبرنگاران اظهار کرد:تخم مرغ منبع اصلی تولید انرژی و ویتامین هاست و باید با فرهنگ سازی مصرف تخم مرغ در کشور را بالا ببریم.که در جهان ۲۳ سال است که روزی را به نام تخم مرغ نامگذاری کرده اند و این امر با هدف تشویق مردم به خوردن تخم مرغ شکل گرفته است.

کاظمی با بیان اینکه مصرف مردم ایران در سال به ازای هر نفر ۱۶۰ تخم مرغ است و در کشور های توسعه یافته مردم بیش از ۳۲۰ تخم مرغ در سال مصرف می کنند گفت:  تمام ویتامین ها بجز ویتامین c در تخم مرغ وجود را دارد.

عضو اتحادیه مرغداری های تخم گذار کشور گفت : ما در کشور سالانه یک میلیون و ۱۰۰ تن تولید تخم مرغ داریم که مصرف مردم ما تنها سالانه ۸۰۰ هزار تن است.

وی با بیان اینکه در برخی سال ها ۲۳ درصد مرغ های تخم گذار کشور تلف شدند افزود: با توجه به اینکه در کشور پروانه های زیادی صادر شده است و  این امر باعث شده اعتباری که باید صرف حمایت از تولید کننده های فعلی شود صرف صدور مجوز برای ایجاد واحد های جدید شود و تولیدات آنها مشتری برای مصرف در کشور ندارد.

کاظمی گفت: وزارت صنعت معدن تجارت از سال ۱۳۹۷ صادرات تخم مرغ را ممنوع کرده است و این امر باعث ضرر و زیان به تولید کنندگان شد تا تولید خود را کمتر از قیمت تمام شده مجبور شوند وارد بازار کنند.

برچسب‌ها