فرمانده مرزبانی خراسان‌رضوی گفت: خون شهدا یکی از مهم‌ترین فاکتورهای تداوم انقلاب و نظام مقدس اسلامی است و ایثارگران، رزمندگان، جانبازان و آزادگان در سایه ولایت و رهبری مقتدر که با راهبردهای خود این نظام را هدایت کرده، رمز موفقیت این نظام هستند.

به گزارش قدس آنلاین،سردار ماشاالله جان‌نثار در نشست مشترک نیروهای مرزبانی هنگ تایباد و مرزنشینان شهرستان‌های تایباد، تربت‌جام، صالح‌آباد و خواف که در مهمانسرای هنگ مرزی تایباد برگزار شد، اظهار کرد: اگر امروز امنیت در مرزهای کشور به ویژه مرزهای خراسان‌رضوی برقرار است به دلیل تعامل بسیار بالای مرزنشینان و مرزبانان است.

وی هفته ناجا را زمان خوبی برای قدرشناسی از دلاوران عرصه امنیت دانست و افزود: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران همواره حافظ امنیت در جامعه ایران اسلامی بوده و از نقاط صفر مرزی تا قلب کلان‌شهرهای کشور را زیر چتر امنیتی خود از هرگونه قانون‌شکنی، جرم و جنایت مصون داشته است.

فرمانده مرزبانی خراسان‌رضوی مطرح کرد: مرزبانان به طور شبانه‌روزی با رصد کامل نوار مرزی در تمامی مرزهای کشور پهناور ایران توانسته‌اند با جلوگیری از قاچاق سوخت، کالا و مواد مخدر و همچنین مبارزه با اشرار و گروه‌های معاندین از مرزهای جمهوری اسلامی ایران محافظت کنند.

در ادامه این نشست فرمانده هنگ مرزی و مرزبانی درجه یک تایباد گفت: هرگاه در مناطق مرزی تربت‌جام، صالح‌آباد، خواف و تایباد خبر از برقراری امنیت است، نشان از تعامل و همکاری مرزنشینان و مرزبانان را می‌رساند.

سرهنگ کاظم صمدی ادامه داد: اتحاد برادران تسنن و تشیع در این مناطق سبب تثبیت وحدت و امنیت شده است و این دو مقوله از یکدیگر جدا نیست.

وی بیان کرد: ائمه جماعت، مولوی‌ها و روحانیون باید از ظرفیت مساجد برای آگاه سازی جوانان و تحرکات آن‌ها در شهرهای مرزی استفاده کنند و آنان را با حساسیت این مناطق برای دشمنان آشنا سازند.

صمدی اظهار کرد: با وجود اینکه خدمت در مناطق مرزی سخت و طاقت‌فرساست اما همنشینی با مرزنشینان خونگرم و باصفا این سختی را آسان کرده و سبب شده مرزبانان با قدرت بیشتری در برابر نقشه دشمنان از مرزها دفاع کنند. همین عامل باعث شده امنیت در مرز دوغارون در کل کشور زبانزد شود.

مولوی امان‌الله برزگر، امام جمعه اهل سنت شهر سمیع‌آباد شهرستان تربت‌جام نیز گفت: امنیت زمینه‌ساز توسعه و آبادانی هر منطقه و بستری مناسب برای ایجاد اشتغال و اقتصاد است.

وی عنوان کرد: امروز به برکت انقلاب و نظام مقدس اسلامی و همچنین حضور ماموران امنیتی در مرزهای کشور سبب شده ما مرزنشینان با خاطری آسوده در نقطه صفر مرزی مشغول فعالیت باشیم.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها