تجهیز انشعابات پرمصرف آب در خراسان رضوی به کنتورهای هوشمند اخطار دهنده آغاز شد.

هوشمندسازی انشعابات آب مشترکان خراسان رضوی آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی افزود: این کنتورهای هوشمند تمامی اطلاعات مربوط به میزان و نحوه مصرف آب را به سامانه پشتیبان مرکزی منتقل و در صورت مصرف بیش از حد به مشترک اخطار می‌دهند.

سید ابراهیم علوی افزود: نصب کنتور هوشمند در راستای ایجاد دولت الکترونیک عملیاتی شد و برخوداری از حسگرهای کنترل سختی آب، امکان  سنجش درصد کلر باقیمانده و اعلام برداشت قبل از کنتور از مزایای این دستگاه هاست.
وی ادامه داد: در فرایند هوشمندسازی کنتورهای آب بر روی انشعاب آب مشترکان یک عدد شیر برقی نصب می شود که در مواقع ضروری کار قطع و وصل را انجام می دهد ضمن آنکه در صورت دستکاری در کنتور، آب مشترک نیز مدیریت خواهد شد.  
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: در مرحله نخست اجرای این طرح ۵۰ دستگاه کنتور هوشمند بر روی  انشعابات غیردائم و فصلی شامل رستوران ها و باغ ویلاها در شهر طرقبه نصب شد که از این تعداد ۱۰ دستگاه وارد مدار شده است.
علوی افزود: کنتورهای هوشمند نقش موثری در جلوگیری از برداشت های غیر مجاز و وارد آمدن آسیب به شبکه توزیع آب و تضییع حقوق شهروندان دارند.  
وی ادامه داد: با استفاده از این فناوری، اطلاعات کنتورهای هوشمند به صورت روزانه، ماهانه و یا هر زمان دلخواه توسط امور آب و فاضلاب مدیریت می شود.
او اضافه کرد: میزان مصرف آب هر مشترک خانگی در ماه به طور متوسط حدود ۱۲ متر مکعب است.
یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در ۷۳ شهر خراسان رضوی (به جز کلانشهر ۳.۵ میلیون نفری مشهد) زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب این استان هستند و ۳۰ درصد جمعیت زیر پوشش این شرکت در هفت شهر نیز از شبکه جمع آوری فاضلاب برخوردارند.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها