کاخ سفید با ارسال نامه‌ای برای رئیس مجلس نمایندگان آمریکا مخالفت خود را با همکاری با نمایندگان برای تحقیقات مربوط به استیضاح رئیس جمهور ایالات متحده اعلام کرده است.

 کاخ‌سفید: حاضر به همکاری با کنگره برای تحقیقات مربوط به استیضاح ترامپ نیستیم

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، کاخ سفید روز سه شنبه نامه‌ای را برای نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان و رهبران ۳ کمیته آن ارسال کرده و در این نامه تاکید کرده است که حاضر به همکاری با مجلس نمایندگان در خصوص تحقیقات مربوط به استیضاح دونالد ترامپ نخواهد بود.

"پت سیپولون" کنسول حقوقی کاخ سفید با ارسال این نامه ۸ صفحه‌ای، دموکراتها را متهم به "ارائه درخواست‌های غیرقانونی و نقض قانون اساسی آمریکا" کرده است.

وی در این نامه اعلام کرده است که روند تحقیقات مجلس نمایندگان آمریکا درباره پرونده اوکراین، مغایر با اصول قانون اساسی است.

۳ کمیته مجلس نمایندگان آمریکا پیش از این با ارسال نامه برای کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا خواستار ارائه اسناد و مدارک لازم درباره پرونده اوکراین و گفتگوی جنجالی ترامپ با رئیس جمهور اوکراین شده‌اند.

پلوسی ماه گذشته اعلام کرد که مجلس نمایندگان از آغاز رسمی تحقیقات درباره استیضاح ترامپ حمایت می‌کند.

گفتگوی تلفنی ۲۵ جولای ترامپ با رئیس جمهور اوکراین به جنجال بزرگ سیاسی در آمریکا تبدیل شده است.

رسانه‌های خبری آمریکا گزارش داده اند که ترامپ بارها از رئیس جمهور اوکراین خواسته است تا درباره اتهاماتی که علیه بایدن و پسرش وجود دارد، تحقیق کند.

یک افشاگر اطلاعاتی آمریکا ترامپ را متهم کرده است که کمک نظامی ایالات متحده به اوکراین را به حالت تعلیق درآورده و آن را مشروط به تحقیقات ضد فساد رئیس جمهور اوکراین از جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و پسرش کرده است.

دموکراتهای مجلس نمایندگان آمریکا تحقیقات مقدماتی برای استیضاح ترامپ را آغاز کرده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها