تولیت آستان قدس رضوی گفت: با استفاده از حداکثر امکانات، ظرفیت‌ها و نیروهای خود از زائران دهه آخر صفر استقبال خواهیم کرد.

آستان قدس رضوی با بسیج کلیه امکانات آماده میزبانی از زائران دهه آخر صفر است

به گزارش قدس آنلاین، در مجمع مشورتی مدیران استان خراسان رضوی با موضوع برنامه های دهه آخر ماه صفر، که با حضور نماینده ولی فقیه در استان ، تولیت آستان قدس رضوی و مسئولان ارشد استانی در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، نسبت به برنامه‌های دهه آخر صفر هم اندیشی و هماهنگی لازم صورت پذیرفت.

حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در این جلسه با تاکید بر هماهنگی و همکاری لازم بین دستگاه‌های اجرایی، گفت: باید ستادی واحد با محوریت آستان قدس و ریاست قائم مقام تولیت تشکیل شود و دستگاه‌ها دخیل در امر زائران نیز در این ستاد عضویت داشته باشند.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه از زائران بارگاه منور رضوی در نهایت تکریم و احترام باید میزبانی کرد، ادامه داد: برای میزبانی شایسته از زائران دهه آخر صفر باید تمام بخش‌ها و امکانات آستان قدس به میدان بیاید، هیچ کم و کاستی از ناحیه بخش‌های آستان قدس پذیرفتی نیست، آستان قدس رضوی با استفاده از حداکثر امکانات و نیروهای خود از زائران دهه آخر صفر استقبال خواهد کرد.

وی با هشدار نسبت به انجام مراقبت‌های لازم برای جلوگیری از سوء استفاده جریان‌های انحرافی از شور مذهبی مردمی، ابراز کرد: در ایام دهه آخر صفر باید مراقب سوء استفاده جریانات منحرف، از احساسات مذهبی مردم باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین مروی یادآور شد: دهه آخر صفر و دلدادگی مردم در این ایام به امام هشتم(ع)، ظرفیت مناسبی است تا از طریق شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌ها بویژه صدا و سیما و بهره مندی از ابزارهای هنری نسبت به گسترش فرهنگ ناب رضوی و همچنین ترویج سبک زندگی اسلامی اقدام کنیم.

همچنین در این جلسه آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با تأکید بر ضرورت تشکیل ستاد واحد برای ایام دهه آخر صفر، اظهار کرد: مسئله وجود یک قرارگاه و ستاد برای دهه آخر صفر امری ضروری و لازم است که در سال‌های گذشته نیز این موضوع مطرح شده اما متأسفانه تا به امروز عملیاتی نشده است.

امام جمعه مشهد مقدس افزود: باید ستادی با محوریت آستان قدس ویژه ایام دهه آخر صفر تشکیل شود و تمام دستگاه‌های استان تحت فرماندهی آستان قدس عمل کنند، زیرا زائران مهمانان حضرت ثامن امام الحجج علی بن موسی الرضا(ع) هستند و متولی مهمانان حضرت رضا(ع)، آستان قدس رضوی است.

آیت الله علم الهدی در خصوص ضرورت ایجاد وحدت در مدیریت خدمت‌رسانی‌های دهه آخر صفر، توضیح داد: اگر تمرکز مدیریت در خدمت‌رسانی به زائران دهه آخر صفر ایجاد نشود و خدمت‌رسانی‌ها تحت مدیریت یکپارچه‌ ستادی واحد قرار نگیرد، عدم هماهنگی سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف باعث هدر رفت ظرفیت‌ها می‌شود و هر سازمان یا بخشی بر اساس برنامه خود فعالیت می‌کند و همین امر انسجام و یکپارچگی کار را سلب خواهد کرد.

منبع : آستان نیوز

برچسب‌ها