نشست قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی و مدیران دستگاه های اجرایی استان خراسان رضوی با هدف هم‌افزایی مجموعه های خدمت رسان مشهدالرضا(ع) برای ارتقای کمی و کیفی خدمات به زائران در دهه آخر صفر برگزار شد.

هم‌افزایی مجموعه های خدمت رسان مشهدالرضا(ع) برای ارتقای  خدمات به زائران در دهه آخر صفر

به گزارش قدس آنلاین، در این نشست که با حضور قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از مدیران و دستگاه‌های مختلف اجرایی استان  با محوریت تبیین و تشریح اقدامات و برنامه‌های دهه آخر صفر در سالن جلسات سازمان مرکزی برگزار شد، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های دهه پایانی ماه صفر در مقایسه با سایر مناسبت‌های سال موضوع هیئات مذهبی است.

وی ابراز کرد: تفاوت دیگر این ایام با دیگر ایام سال، حضور و جمعیت کثیر زائران در حرم مطهر رضوی است، به غیر از ایام نوروز در ایام دهه پایانی ماه صفر حجم بیشماری از زائران از راه های دور و نزدیک به منظور عرض ارادت به ساحت قدسی امام رضا(ع) به مشهدالرضا مشرف می‌شوند.

رئیس ستاد مناسبت های ویژه آستان قدس رضوی تصریح کرد: همه ساله هماهنگی‌های بسیار مناسبی با محوریت استانداری، معاونت زیارت و آستان قدس رضوی در راستای پذیرایی هر چه بهتر از این زائران صورت می‌گیرد، اما چند مسئله و موضوع دغدغه و موجب نگرانی ماست.

حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد ادامه داد: مهمترین دغدغه در خصوص خدمت‌رسانی به زائران پیاده است که معمولا این خدمات در مسیرهای اصلی منتهی به شهر مشهد ارائه می‌شود که متاسفانه مسیرهای فرعی مورد غفلت واقع شده و زائران در این مسیرها اکثرا با کمبود امکانات رفاهی، بهداشتی و تغذیه مواجه هستند.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی ادامه داد: همچنین بحث وسایل نقلیه در مسیر بازگشت زائران، نظارت بر قیمت‌ها، تسهیل تردد و حمل و نقل در مسیر زائران به ویژه زائران پیاده، حوزه بهداشت و درمان، تامین دارو، تردد و عبور و مرور هیئات مذهبی به حرم مطهر و... از مسائل و نکاتی است که باید امسال به آن توجه ویژه‌ای شود.

شهر مشهد باید رنگ و بوی امام رضایی داشته باشد

محمدرضا کلایی شهردار مشهد نیز در این نشست با اشاره به موفقیت برگزاری برنامه‌های دهه پایانی ماه صفر در سال گذشته گفت: امسال نیز باید همچون سال‌های گذشته به بهترین شکل به زائران بارگاه منور رضوی خدمت‌رسانی کنیم و دستگاه های مختلف ضمن انجام وظایف خود در رفع نواقص کوشا باشند.

وی یکی از توفیقات در سال گذشته را پای کار آمدن تمام نهادهای مسئول دانست و گفت: اقدامات سال گذشته، با هم پوشانی تمام دستگاه‌های مسئول صورت گرفت، از این رو امسال نیز باید همین اتفاق رخ دهد و اقدامات موفق سال گذشته تثبیت شود.

کلایی خاطرنشان کرد: موضوع زائران پیاده موضوع بسیار مهمی است، اما نباید از خدمت رسانی به سایر زائران نیز غافل شویم و توجه بیش از اندازه به زائران پیاده نباید ما را نسبت به سایر موضوعات بی توجه کند؛ تمام شهر مشهد در ایام دهه پایانی ماه صفر باید رنگ و بوی امام رضایی داشته باشد.

حضور و تردد هیئات به داخل حرم مطهر منعی ندارد

مصطفی فیضی سرپرست معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی نیز با بیان اینکه قله ایام دهه پایانی ماه صفر، زیارت حضرت و حضور در اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی است، گفت: امیدواریم خدمات لازم را در این ایام به زائران ارائه دهیم.

وی دو برنامه مهم خطبه خوانی و شام غریبان را از برنامه های اصلی معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی در ایام شهادت امام رضا(ع) ذکر کرد و ادامه داد: تاکید تولیت آستان قدس رضوی بر ارتقای کیفی و کمی برنامه‌های حرم در این ایام است.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به سیاه‌پوشی کامل حریم رضوی در ایام دهه پایانی ماه صفر گفت: حضور و تردد هیئات به داخل حرم مطهر هیچ منعی ندارد.

پوشش و انعکاس حداکثری برنامه های دهه اخر صفر

مهدی رضوی‌کیا سرپرست مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی نیز در ادامه این نشست عنوان کرد: رسانه‌ها و فضای مجازی شهر مشهد باید همچون شعار «حب‌الحسین یجمعنا» که برای اربعین حسینی در نظر گرفته شده است، با یک شعار واحد و مشترک وارد عرصه کار شوند.

وی با بیان اینکه در حوزه تولیدات رسانه‌ای جلسه مشترکی با شبکه‌های مختلف سیما برگزار شد، افزود: مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی آمادگی خود را به منظور همکاری با سایر رسانه‌ها در پوشش و انعکاس هر چه بهتر مراسم دهه پایانی ماه صفر در حرم مطهر رضوی اعلام می‌کند.

رضوی‌کیا خاطرنشان کرد: باید برای افزایش مشارکت مردم در ارائه خدمات بهتر به زائران در این ایام، اقدامات و فعالیت های دقیق و مشترکی با شهرداری مشهد صورت گیرد.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها