گیلان- سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان بیشترین چالش تصادفات استان گیلان را در حوزه عابرین پیاده و موتور سواران عنوان کرد و افزود: از ۱۴۴ نفری که طی سال گذشته بر اثر تصادف جان خود را از دست دادند ۱۱۲ نفر عابر پیاده و موتور سوار بودند.

موتورسواران و عابرین پیاده رکورد اول فوتی تصادفات در استان گیلان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین سرهنگ امیر طالبی سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن تشکر از خدمات سرهنگ محمدی رئیس پلیس اسبق راهنمایی و رانندگی استان در اجرای طرح عابر یار و ... اظهار داشت: استان گیلان با دارا بودن ۱۴ هزار کیلومتر وسعت ، هشتمین استان کشور از لحاظ وسعت و دارای رتبه شانزدهم کشوراز لحاظ آمار جمعیتی است.

سرهنگ طالبی با اشاره به وجود پلیس راهنمایی و رانندگی در ۱۶ شهرستان تصریح کرد:۹ ایستگاه پلیس راهنمایی و رانندگی در مرکز استان به مردم ارائه خدمات می دهند.

وی برابر بودن طول راه های درون و برون شهری در استان گیلان را یکی دیگر از ویژگی های این استان عنوان کرد و گفت:در حوزه برون شهری ۱۱ هزار کیلومتر و در حوزه درون شهری ۱۰ هزار و۱۰۰ کیلومتر راه وجود دارد همچنین حدود ۵۰ کیلومتر آزاد راه ، ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه در محورهای برون شهری و درون شهری نیز ۶۵۰ کیلومتر راه اصلی و۹۵۰ کیلومتر راه فرعی نیز وجود دارد که ازویژگی راه ها و شریان های اصلی و فرعی استان است.

سرهنگ طالبی با اعلام این مطلب که وقوع تصادفات در استان گیلان از سال ۹۴ الی ۹۷ همیشه روند افزایشی داشته است ، خاطرنشان کرد:در سال ۹۴ ، ۱۱۸ نفر و در سال ۹۷ هم ۱۴۴ نفر در معابر درون شهری بر اثر تصادفات جان باختند.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان اظهار داشت:در شش ماه سالجاری، در تعداد مجروحین و سایر آیتم ها کاهش وجود داشته اما در حوزه جانباختگان با ۷ نفر و ۱۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در شش ماهه سالجاری ، ۷۰ نفر در معابر شهری استان جان خود را بر اثر تصادفات رانندگی از دست دادند.

سرهنگ طالبی با تاکید بر اینکه ۷۶ درصد وقوع تصادفات مربوط به عابرین پیاده و موتورسواران بوده است ، خاطرنشان کرد:جهت گیری پلیس در راستای کاهش این تصادفات است.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان با بیان اینکه ساعت وقوع تصادفات بیشتر از ۴ بعدظهر تا هشت شب است ، اذعان داشت:سنین ۶۰ تا ۸۰ سال با ۲۴ درصد بیشترین فراوانی سنی فوت شدگان تصادفات هستند.

وی گفت: برخورد خودرو با عابر پیاده و برخورد خودرو با موتور سیکلت بیشترین برخوردهای وسایل نقلیه در شش ماهه اول سالجاری هستند.

سرهنگ طالبی با بیان اینکه فراوانی و پراکندگی تصادفات در شهرستان ها بصورت یکنواخت است ، تصریح کرد: شهرستان رشت با ۲۵ فوتی تصادفات در بین سایر شهرستان های استان طی شش ماهه سالجاری رکوردار است.

وی تردد تعداد زیادی از شهروندان و ساکنان شهر رشت برای رسیدن به محل کار و یا اقامت خود در سایر شهرهای همجوار را از عوامل بروز ترافیک بسیار بالا در معابر برون شهری و ایجاد حوادث رانندگی عنوان کرد.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان خاطرنشان کرد: ۳۵ شهر اقماری در سطح۱۶ شهرستان استان گیلان نظیر ماکلوان، رودبنه، شاندرمن و ... وجود دارند که در شش ماهه نخست سالجاری از مجموع ۷۰ نفر، ۱۷ نفر در حوزه معابر درون شهری مناطق یاد شده (شهرهای اقماری) دچار حوادث رانندگی شدند و جان خود را از دست دادند.

برچسب‌ها