مدیر کل استاندارد استان خراسان رضوی گفت: در ۶ ماه اول سال جاری صدور ۲۲۰ پروانه کاربرد علامت استاندارد جدید صادر کردیم.

صدور ۲۲۰ پروانه کاربرد علامت استاندارد جدید در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا جمیع در مراسم روز جهانی استاندارد در سالن همایش‌های خواجه نصیرالدین طوسی دانشگاه فردوسی در خصوص پروانه‌های کاربرد علامت استاندارد در سال گذشته، اظهار کرد: در کل سال گذشته ۲۶۰ پروانه صادر شد و در ۶ ماه اول سال گذشته ۱۳۰ پروانه صادر شده بود.

وی ادامه داد: در ۶ ماه اول سال ۹۸ رتبه دوم در صدور پروانه‌های کاربرد علامت استاندارد و رتبه سوم در تمدید پروانه‌ها در سراسر کشور به استان خراسان رضوی تعلق داشت.

مدیر کل استاندارد خراسان رضوی اضافه کرد: تقریبا ۱۰ درصد از پروانه های کاربرد علامت استاندارد کشور را در استان خراسان رضوی داریم و همچنین حدود ۱۱ درصد از مسئولین کنترل کیفیت کشور، ۱۰ درصد از آزمایشگاه‌های همکار و حدود ۱۱ درصد از شرکت‌های آموزشی در استان خراسان رضوی هستند.

جمیع با اشاره به اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی توسط استاندار و برگزاری ۵۰ جلسه اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان موافقت نامه به امضای بخش خصوصی، ارکان دولت، قوه قضائیه، ائمه جمعه، صاحبان سرمایه و شرکت های معین رسیده است و توانسته در بهار ۹۸، ۱.۸ درصد از نرخ بیکاری استان را کاهش دهد و از ۱۱.۲ به ۹.۴ درصد برسد که این موجب مباهات است.

وی اعلام کرد: در سالی که گذشت سازمان ملی استاندارد ایران رتبه ۲۱ را در هیأت مدیره ISO در بین ۶۳ کشور کسب کرد و یکی از کرسی های ۱۵ گانه ISO  به ایران تعلق گرفت. انتخاب سازمان ملی استاندارد به عنوان هماهنگ کننده در منطقه خاور نزدیک یکی از افتخارات دیگرمان بود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها