تیم ملی کشورمان در دومین بازی خود در راه رسیدن به جام جهانی عصر امروز از ساعت ساعت ۱۷ در ورزشگاه آزادی با قضاوت پرنجال بنرجی داور هندی به مصاف حریف ناشــناخته کامبوج می رود.

حمید رضا خداشناس/

تیم ملی کشورمان در دومین بازی خود در راه رسیدن به جام جهانی عصر امروز از ساعت ساعت ۱۷ در ورزشگاه آزادی با قضاوت پرنجال بنرجی داور هندی به مصاف حریف ناشــناخته کامبوج می رود.

 ملی پوشان کشورمان راه خود برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملتهای آسیا ۲۰۲۳ چین را از هنگ‌کنگ آغاز کردند.

 تیم ملی که مارک ویلموتس بلژیکی را روی نیمکت خود می‌بیند، بعد از برتری مقابل هنگ‌کنگ در دومین بازی خود باید از کامبوجی پذیرایی کند که یک تساوی برابر هنگ کنگ و شکست یک بر صفر برابر بحرین حاصل کارش در دو بازی قبلی اش بوده است.

 نگاهی به حریف ناشناخته

 تیم ملی فوتبال ایران در حالی به مصاف تیم ملی کامبوج می رود که برای سومین بار در تاریخ است که با این حریف بازی می کند.

تیم ملی کشورمان پیش از این دو بار و آن هم در رقابت های جام ملت های آسیا ۱۹۷۲ (۱۷ اردیبهشت ۱۳۵۱ ) با تیم کامبوج بازی کرده است که هر دو بار موفق به شکست این تیم شده است.

حال امروز پس از ۴۷ سال بار دیگر تیم های ایران و کامبوج برابر هم قرار می‌گیرند. هدایت کامبوج بر عهده فلیکس دالماس آرژانتینی است و هیچ بازیکن مطرحی در این تیم وجود ندارد.

کامبوج در لیست نفراتش تنها یک لژیونر دارد و آن چان واتاناکا مهاجم شماره ۱۱ این تیم است که در رقابت های لیگ مالزی بازی می کند. این تیم در آســیا روی پله سی و هفتم قرار دارد.  پایین تر از تیمهایی چون افغانستان، مالدیو و نپال! قطعا چنین تیمی را باید حریف تمرینی ساده برای تیم ملی پیش از دیدار با بحرین دانست.

 هوندا جذاب‌ترین میهمان

یکی از جذابیت‌های تیم ملی کامبوج برای دیدار با ایران حضور «کیســوکه هوندا»، ستاره اســبق تیم ملی ژاپن و باشگاه آث میلان در کادر مربیگری این تیم است. ستاره سامورایی‌ها در جام‌های جهانی ۲۰۱۰، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ در گفت و گو با رسانه‌های کامبوجی پیش از دیدار با ایران اظهار داشــت: من فکر میکنم که ما از تیم ملی ایران چیزهای زیادی یاد می‌گیریم.

 کیسوکه هوندای سیویک ساله چند ماه است که بازی در مستطیل ســبز را کنار گذاشته و به عنوان مربی در کنار فلیکس دلاماس به تیم ملی کامبوج کمک می‌کند. او محبوبیت فراوانی بین فوتبال دوستان کامبوجی دارد.

 بانوان در ورزشگاه

شاید بازی با کامبوج از نظر فوتبالی حساسیت زیادی برای ایران نداشته باشد و خیال هواداران تیم ملی راحت باشد که بدون دردسر سه امتیاز این بازی هم بدست می‌آید اما اتفاقی که در این بازی می‌افتد به نوعی بی سابقه است در بازی مقابل کامبوج برای نخستین بار بانوان این فرصت را پیدا کرده‌اند تا بلیت بازی را بخرند و به ورزشگاه بیایند.

 پیش از این در تک بازیهای تیم ملی و فینال لیگ قهرمانان آسیا هم بانوان حضور در ورزشگاه آزادی را تجربه کرده بودند.

ویلموتــس: بازیکن فیکس نباشــد در تیم ملی نخواهد بود

سرمربی تیم ملی در نشســت پیش از دیدار برابر کامبوج حضور یافت و درباره تیم ملی به صحبت پرداخت.  مارک ویلموتس در جمع خبرنگاران گفت: هدفمان این اســت که در اولین بازی این ماه سه امتیاز را در خانه بگیریم. برد برایمان مهم است و می خواهیم هجومی بازی کنیم.

در بازی های قبلی خواستیم فشــار زیادی وارد و بیشترین موقعیت گل را روی دروازه حریفان ایجاد کنیم. وی درباره برنامه های جدید تیم ملی در مسیر فعلی افزود: هدف اولیه ما کوتاه مدت است. اینکه در مسابقات انتخابی به خوبی پیش برویم و امتیازات بازی ها را بگیریم.

می خواهیم بازی هجومی انجام دهیم و در گروه‌مان اول باشیم. ســرمربی تیم ملی درباره عدم دریافت بخش اول قرارداد خود و تاثیر آن روی عملکرد فنی تیم ملی اینگونه پاسخ داد: من یک مربی ام و بازیکنان و تیم ملی کشور ایران را دوست دارم.

 هدف ما این است که در حال حاضر با تیم ملی موفق شویم. مسائل دیگر حل می شود. ویلموتس در پاســخ به انتقاد از فاصله زیاد بین خطوط سه‌گانه تیم ایران در بازی با هنگ کنگ تصریح کرد: بدون اینکه بخواهم مخالف نظر شما باشم، باید اذعان کنم چطور می توان یک بازی هجومی انجام داد و در دفاع ریســک نداشت.

 در زندگی باید همیشه ریسک کرد و این ریسک را پذیرفت. اگر بازی را نگاه کرده باشید، تقابل یک به یک را داشته ایم. وی افزود: اگر از من بازی تدافعی بخواهید باید بگویم من این‌گونه نیستم و اگر هم باشم سردار آزمون خوشش نخواهد آمد. ما می خواهیم هفت هشت موقعیت گل در هر بازی داشته باشیم.

 سرمربی تیم ملی در مورد لیست تیم ملی افزود: دعوت به تیم ملی پروسه ای اســت که همیشه امکانپذیر است. جهانبخش نود دقیقه مقابل هنــگ کنگ بازی کرد، بعد به برایتون برگشت و مصدوم شد. ما با تیم پزشکی باشگاه برایتون در تماس بودیم.

جهانبخش ۱۰ روز نتوانســت تمرین کند و باید این را هم در نظر بگیریم که بدنش آماده نبوده چون در تیم برایتون بازی نکرده است.

 من از کیفیت صحبت نمی کنم بلکه از ریتم بازی حرف می زنم. ضمن اینکه نگاه بلند مدتی داشتیم تا جهانبخش در باشگاهش بماند و بتواند عملکرد خوبی در برایتون داشته باشد.

وی ادامه داد: این اتفاق برای عزت اللهی و صیادمنش هم افتاده است. بازیکن اگر نتواند در تیم باشگاهی اش بازی کند، در تیم ملی هم نمی تواند باشد. هدف دیگر از تفاوت های لیست این است که بازیکنی فکر نکند همیشه در تیم ملی حضور دارد.

برچسب‌ها